1 januari

Vill först gratulera Emma på hennes födelsedag :)

Efter förra inlägget begav vi oss hem till min mamma, där åt vi smörgåstårta och planerade en resa :D Så nu är flygbiljetterna beställda. Får man flyga med älsklingslillen för första gången också.

Många ger ju nyårslöften såhär inför det nya året, dock tänker inte jag göra det. Jag har istället lite "mål" som jag ska försöka leva efter.

Unna mer tid för mig själv - Tro mig, det behövs verkligen. Speciellt nu när Fredrik är pappaledig så blir man helt tokig här hemma när man aldrig får vara ifred. Egentid kommer jag bland annat få eftersom jag ska börja plugga, jag har börjat gymma och sen ska jag försöka träffa kompisar helt utan man och barn nångång då och då.

Leka mer med Kasper - Eftersom jag ska börja plugga så kommer jag spendera mindre tid hemma. Därför vill jag se till att när jag inte pluggar så ska jag vara med Kasper, och inte bara sätta honom i vagnen och åka iväg nånstans. Jag ska verkligen sätta mig ner oftare med honom på golvet och ta fram massa leksaker och bara busa ihjäl med honom.

Tänka på min hälsa - Inte så ovanligt såhär inför det nya året va? Jag ska inte skriva nåt om att banta eller så, det har liksom aldrig funkat. Men jag ska försöka tänka mer på att äta lite nyttigare (försöka skippa all skit), röra på mig mer, gå på gymmet och bara få kroppen att bli starkare (hur ska man annars klara av ett riktigt busfrö?).

Vara stolt över mig själv - Jag måste lära mig att jag kan om jag vill. Jag kommer snart äntligen ha min utbildning klar. Jag har helt frivilligt valt att läsa matte b, och visst är jag livrädd för den kursen. Men om jag verkligen vill så vet jag att jag kommer lyckas.

Det kommer att bli ett riktigt intressant år. Det finns så mycket som kommer hända och jag ser framemot att få börja komma igång med allting riktigt ordentligt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0