Hemma nu

Nu är vi hemma. Vet inte riktigt vart jag ska börja eller med vilket humör jag ska skriva.
Vi är i allafall hemma och har kisse med oss, tack och lov för det. När vi pratat med veterinären och berättat allt och hon klämt och kännt på kisse så fick vi lämna stackarn där. De skulle ta massa prover och röntga henne, och eftersom hon inte direkt var sammarbetsvillig (hon försökte bita veterinären) så var de tvungna att söva ner henne. Vi hade ju som tur var fått barnvakt så slapp ju ha en överaktiv bebis med oss. Jag och Fredrik gick och käkade lite innan vi gick tillbaka.
Då fick vi veta att hon har urinvägsinfektion. Hon har massa blod och kristaller i sitt urin. Dom vet inte helt säkert om det bara är det här som är felet eller om det finns allvarligare fel. En bakterieodling på hennes urin är skickad på analys och svaren kommer nästa vecka. Nu ska hon få gå på en antibiotikakur och så fick vi köpa specialmat till henne som kostar 210 kr.. Så hela fina summan hamnade ju på över fina 4000.. Plus att jag ska hämta ut hennes medicin imorrn, och vem vet vad den kostar..
Sen så vet vi ju inte ens om det är slut där.. Det kan vara allt från "bara" urinvägsinfektion till något så hemskt som cancer.. Men på röntgen hittade hon inget konstigt och blodproven var bra.
Sen så har ju min älskade kisse en vacker vikt på 6,2 kg.. Så tydligen måste hon gå ner 2,5 kg. Jag säger som jag alltid sagt.. Det är pälsen som gör att hon ser stor ut.. Och tydligen väger pälsen massor också ;)

Jag hoppas att bakterieodlingen inte visar något hemskt och att antibiotikan och maten gör henne frisk.


Hon är väl inte tjock?


Hon har ju försökt gå ner i vikt med hjälp av Wii-fit brädan ;D
Men så vart hon smutsig på tassen.


Är hon inte vacker?

Matte älskar dig Mania!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0