Här sitter jag på landet med 30 graders värme

Grabbarna är och tar upp båten och jag sitter inne eftersom Kasper ligger och sover, kan ju inte lämna honom ensam kvar i huset. Har precis fått värma lite vatten så att jag kunde ta och diska (varmvattenberedaren är trasig...). Igår när vi kom hit så var det snorkallt så var bara att börja elda så att man fick värme. Smart som jag var så hade jag ju smink på mig och fick alltså tvätta av mig sminket i iskallt vatten (spisen är så långsam så hade tagit alldeles för lång tid att värma vatten).

Hittills har det varit riktigt mysigt. Det är ju jag och fem män, plus Kasper. Man får känna sig lite som en husmor, men det har jag ingenting emot :) Inte här i allafall. Imorse när vi vaknade så tyckte Fredrik att det var väldigt kallt så han eldade på för fullt, så det slutade med att vi satt i 30 graders värme inne i huset och har nu fått öppna lite fönster :P Kändes som på sommaren när man är här :P Dessutom skiner solen så fint ute så det var som en riktigt fin sommardag när man tittade ut. Fredriks brorsa kom till och med på att han hade sina badbrallor med sig.. Men när han gick ut så märkte han att det var nog inte så speciellt varmt ute.. (Inte för att han hade tänkt bada ändå). Men det låter väl lite lyx och säga att man sitter här på landet med 30 graders värme?

Får väl se hur länge den där lillmannen hade tänkt sova. Han somnade nog inte förrän kvart över elva igårkväll och har haft en jobbig natt. Han låg och grät en del i sin säng, vi förstod tillslut att han inte tyckte om den sängen eftersom den är lite smalare än den hemma så han kunde inte ligga på tvären på samma sätt som hemma. Det slutade med att han fick sova mellan mamma och pappa och där sov han riktigt gott :) Och äntligen fick jag sova tillsammans med honom :P Men nu ska jag sitta här och svettas lite och vänta på att lillen vaknar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0