10 månaderskontrollen igår

Som jag skrev igår så skulle vi på tio månaderskontroll. Kasper kunde allt som man "skulle" kunna. Duktig mammas pojk! Han vägde 11,120 och var 73,5 cm :-) Hoppat upp lite mer på viktkurvan, mammas lilla tungis :-D Jag gick till bvc med en klump i magen (vet inte varför) och mina mammakänslor hade rätt :-( På 6 månaderskontrollen hittade hon inte båda testiklarna och inte nu heller (jag har hela tiden vetat att risken finns att dom åker upp eftersom han är för tidigt född) så nu ska vi på vidare undersökningar kring det. Sen har jag flera gånger tagit upp det med hur han låter när han andas (ni som känner Kasper vet hur tung i andningen han låter, han låter som en söt liten minigris) men de har inte reagerat på det tidigare. Nu så frågade läkaren varför han lät så när han andades och jag sa att han alltid låtit så. Då blev hon orolig och gjorde en ordentlig undersökning av hans lungor men hittade inget fel. Nu ska vi istället få gå på undersökningar för det också. Stackars min bebi! Han var i alla fall duktig igår och fick världens skrattutbrott när hon gjorde alla undersökningar :-D Min sötis!

Kommentarer
Postat av: Mamma till Melker.

Men! Jag hatar bvc och jag hatar läkare, man måste verkligen vara på med ALLT! Vad är det för undersökningar dom ska göra? Ska till sjukhuset? Jag och Melker kan hänga med er om du vill :)!



Duktig pojke att han klarade det han skulle klara :)

Vad var det han skulle kunna vid 10 månader?

2009-10-07 @ 07:46:07
URL: http://enolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0