Sol och dansande bebis

God förmiddag får man väl säga :)
Imorse så bestämde min lilleman sig för att gå upp strax innan 7, och vad finns det mer att göra än att gå upp då? Lillen fick då sin frukost och har sen vart uppe och busat lite. Nu ligger han i sängen och dansar till sin mobil som han avgudar. Snart är det dags för honom att äta igen och sen ska vi ut på lite äventyr för dagen. Med äventyr låter det som att vi ska göra värsta coola spännande grejerna, men det kan jag väl inte påstå. Men riktigt kul ska det bli i allafall.

PMS-humöret börjar nog släppa lite också, skönt det eftersom mitt humör igår var heeelt galet. Inte direkt sur PMS, men riktigt konstigt ändå.

Idag är det 25:e mars som innebär Jungfru Marie bebådelsedag, eller med enklare språk Våffeldagen. Frågade Fredrik om det betydde att han ville äta våfflor till middag idag och för honom spelade det ingen roll. Men imorse lät det ändå som att han ville det. Så våfflor it is today. Nån mer som ska äta våfflor idag? Varför finns det fettisdag och våffeldag? Jag menar, det är ju båda ganska onyttigt. Varför finns det liksom ingen broccolidag? Eller morotsdagen kanske? Aja, det är sånt jag går och filosoferar om på dagarna helt enkelt.

Men jag får önska er en trevlig dag med fint solsken och minusgrader!

Kommentarer
Postat av: Emelie

haha sånt tänker jag med på :P samma sak det finns kvinnoveckan eller vad det nu heter, varför finns det inte killarsvecka och barnensvecka? :O hmm, vå får helt enkelt starta några såna dagar:P

2009-03-25 @ 11:58:45
URL: http://emeliesbaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0