Ok.. Jag förklarar.

Eftersom alla nu kommer fråga mig vad som sas hos doktorn är det väl lika bra att skriva det här så jag slipper förklara det tusen gånger :P Tänk, bara på de här få minutrarna hann jag ändra mig :P

Ok.. Så.. Jag förklarade problemet med min hand och sa att min förra läkare sagt att det var gikt. Han tyckte det lät jättekonstigt och tyckte inte alls att det stämde in. Och gissa om jag blev glad för det? :D Fast så kom han i alla fall fram till att blodproven kan visa gikt men att de är inte det som är problemet med min hand. Men nu slapp jag allafall en hysterisk läkare som ville lyssna på mitt hjärta och mina lungor :P Han klämde och kände lite och sa att han tror att jag har en inflammation i ledbandet som går precis där jag har ont. Och det kan jag gärna köpa :) Eller inte för att det är kul, men de bör vara lättare att behandla.
 
Och så kom vi till nästa problem, alltså det som besvärat mig mest senaste tiden. Njursten har släppt :D Men.. Det finns ett stort MEN! Han undersökte mig lite eftersom jag fortfarande knappt kan gå och nästan gråter av smärta. Men jag har i allafall fått ischias. SUCK!!!!! Nu kanske vissa undrar vad fan det är för något. Så en förklaring: Ischiasnerven är kroppens längsta nerv och går från ryggmärgen och genom kroppens nedre del ner till foten, och är tjock som ett lillfinger. Så hos mig så är den hoptryckt och då får man smärtkänslor ute i kroppen. Det brukar komma smygande eller hastigt i ischianervens utbredningsområde i lår, underben och i foten.

Ok, ni fattar?

Och behandlingen då? Bara för skojs skull så tog vi blodprover också för att se om värdena fortfarande är höga som skulle vara för gikt. Och den undersköterskan hade lite problem.. Hon stack mig på tre olika ställen innan hon fick blod. Jag var tvungen att hjälpa henne och visa vart hon skulle ta och hur hon skulle göra :P
Och annars.. Fick mycket starkare smärtstillande än det som jag redan hade och sen ska jag börja gå hos en sjukgymnast för både handen och ischias. Så ringde till en sjukgymnast idag och fick lämna namn, personnummer och telefonnummer så ringer de upp mig. Så pillerknaprandet fortsätter, men nu hoppas jag verkligen att det här är rätt diagnoser så att jag kan få hjälp.

Så jag är i allafall nöjd med dagens läkarbesök :)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej! Du har fått samma problem som robin juh. Så jag hoppa satt det försvinnner efter du gått några gånger hos sjukgymnasten. Kram

2009-03-05 @ 08:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0