Jag lever, jag lever, jag lever.

God dag folk

Inget att oroa sig för människor, jag lever efter akuten igår :) Kommer ni ihåg att jag för någon dag sen skrev att jag tror jag visste vad problemet var men att jag inte ville skriva om det? Jag hade rätt.. Det var inte ryggen eller höfterna utan njurarna. Igår kunde jag ju då inte röra höger ben och jag hade riktigt ont och bara grät och skrek av smärta. In på akuten och där togs prover. Urinvägsinfektion och en stor njursten har jag fått som present. Så oerhört snällt. Läkaren gav mig en remiss så jag kunde åka på akuturografi och akuthjälp på Karolinska om jag ville. Men så trött som jag är på att ligga på sjukhus så tog jag emot remissen och åkte hem. Han gav mig smärtstillande som jag nu ploppar i mig och försöker överleva. Starka grejer, så lite fest i huvet på mig.
I fredags så beställde jag ju en tid till min husläkare och fick tid till på nästa onsdag. Doktorn på akuten hade tänkt fixa en tid till min husläkare men eftersom jag redan hade en tid så var det bra. Då ska jag även prata om min hand som inte vill bli bra.
Men i allafall, fick ordination om att ta det lungt och ta smärtstillande så kanske jag skulle kunna hålla ut till på onsdag. Och det SKA jag göra! Ingen mera sjukhus för mig.. Nejnej. Vill ju vara hemma med min lillgubbe. Känns som när man var gravid igen. Jag ska ta det lungt och inte röra mig ett piss.. Vad tror ni jag gjort idag? Jo, jag fick för mig att städa. IDIOT! Jag vet. Men men.. Kanske är så hög av mina piller att jag inte fattar något :P Haha, aja.. Har lite svårt att gå fortfarande, sjukt irriterande eftersom lillen ska få sin 3 månadersvaccin imorgon och Fredrik jobbar. Alltså måste jag klara av att ta hand om honom helt själv imorgon fast jag idag knappt kan lyfta honom. Kul va? Men som Fredrik sa: "Så jävla envis som du är så kommer du ju inte boka om hans tid utan du går upp dit i världens smärtor och verkligen kämpar dig upp för backen här och låtsas som ingenting imorgon på BVC och så när du kommer hem så ligger du och gråter av smärtor." Ja.. Det låter väl ganska mycket som jag? Som sagt.. Jag fixar det :P

Någon som vet om typ Lindex eller Kappahl börjat sälja vårjackor?

Idag får vi besök av Fredriks farbror (han kommer även bli Kaspers gudfar), han kommer över på lite fika :)

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Uff Laura, stackars som får massa skit med kroppen :( Hoppas läkarna fixar det! kram, Linnéa

2009-03-01 @ 18:28:37
URL: http://chronophobia.blogg.se/
Postat av: emma härnqvist/perfektion

haha - skojar du? de va en sån där låt som lyssnades på efterfesterna :)

2009-03-01 @ 23:03:10
URL: http://perfektion.blogg.se/
Postat av: Nathalie

svar okej :) haft en bra helg då?

2009-03-01 @ 23:17:51
URL: http://nathalieelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0