Hjälp

Vad ska jag göra åt min bloggtorka? Vet inte vad det är, känns i och för sig lite tråkigt att det inte händer så mycket roligt om dagarna. Är mycket samma sak varje dag, samma gamla vanliga hushållssysslor. Och jag skyller på Melker! Haha, ofödd som han är så kan han inte försvara sig. Haha. Nemen de flesta av mina vänner jobbar ju om dagarna, precis som Fredrik. Madde är ju ledig, men eftersom Melker ska vara så stor så får hon ju inte ta sig ut och leva livet liksom. Man måste ju ta det lungt i det skedet som hon är i. Så när Melker kommer ut, dååå får jag sällskap.
Fast idag fick jag ändå sällskap av Madde :P Eftersom hon ska flytta tilla samma gata som jag bor på och inte har sett sin lägenhet så ville hon komma hem till mig för att se hur lägenheterna ser ut. Så hade hon köpt med sig massa gott så hon gjorde en alldeles underbar kycklingsallad! Mums! Kändes i och för sig lite dumt att hon kom hem till mig och lagade lunch, borde ju vart jag som fixat. Men på grund av tidsbrist hann jag inte med det. Efter den underbara salladen satt vi och snacka bort några timmar och det var riktigt mys. Sen fick stackarn försöka ta sig upp för backen här.. Men hem kom hon i allafall, det vet jag.

Innan Madde kom hit idag så var jag hos läkaren med Kasper. Vi fick en remiss dit som de hade skickat från Karolinska, dels skulle han på undersökning för att han är för tidigt född och sen för att det blev lite strul under förlossningen eftersom vi hade olika blodgrupper och de trivdes inte riktigt med varandra :P Men allt var bara bra, lillgubben är hur frisk som helst. Och nu fick jag även väga honom och detta gjordes ju sist för två veckor sen när han var sjuk och hade gått ner i vikt. Men nu ni, han har tagit ikapp sig själv väldigt bra. Nu väger han över 7 kilo, mer exakt så 7025 gram. Och äntligen fick han passera 60 cm då han nu är hela 60,9 cm!

Det dumma är att när jag har bloggtorka så drabbas jag samtidigt av fototorka om man nu kan säga så :P Har inte fotat alls mycket. Men försöker ändå se till att fota lillen lite då och då så att man inte ångrar sig sen. Har i och för sig spelat in några snuttar med honom. Bland annat när han fick äta lite katrinplommonpuré, han är så söt då.. Ser ut som att han sitter och tuggar på typ riktigt seg kola :D

Nu är det så underbart väder och våren är på väg. Eller? Folk skulle i och för sig bli riktigt arga om de vaknade en morgon av att det har snöat massor. Men snart är det påsk och sånt mys. Kommer ihåg den här tiden för ett år sen. Jag praktiserade på en Vårdcentral, vi hade precis bestämt oss att vi skulle försöka bli gravida.. Stora påskägg blev det också!
Vad ska man förresten ha i påskägget till barn som är 4 månader? Burkmat? Bitring?

Sorry för att det här blir ett sånt där äckligt långt inlägg, vet att vissa tycker om det och andra inte :P Men blir så när jag inte skriver på ett tag. Men måste bara berätta en irriterande grej.
Förra veckan fick Fredrik hem mobilt bredband som han hade beställt så han kunde använda på sin nya bärbara på tåget och så. Men så har det vart strul med den och den har inte velat gå igång och eftersom Fredrik jobbar hela tiden så erbjöd jag mig att ringa till Tele2s kundservice. Väl där så förklarade jag felet och gav Fredriks namn och personnummer. Han sa att den typen av fel som jag hade fått var ganska vanliga men att det oftast började funka av att man stängde ner abonnemanget och startade upp det igen. Så då skulle han göra det. Så går det ett tag och Fredrik ringer mig från jobbet och säger att hans mobilabonnemang är nedstängt! Så muppen på Tele2 stängde ner fel abonnemang! Och det mest irriterande är att den inte är igång nu heller.. Och detta var igår förmiddag. Så ska ringa dit nu och skälla på dom.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Jenni

Oj oj va lill prinsen börjar bli stor :))

2009-03-19 @ 05:03:57
Postat av: Madde

Vad söt du är :D

2009-03-19 @ 09:06:38
URL: http://normalsaltad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0