Förbannad

Känner mig så arg, vet inte egentligen på vem. Men igår när vi var hos doktorn med Kasper så fick han en hostmedicin eftersom han låter extremt rosslig i lungorna, denna medicin skulle då ta bort allt slem som han har i lungorna. Väl hemma så läste jag igenom bipackssedeln och såg att muskelryckningar kunde vara en biverkning. Ok, tänkte jag eftersom alla mediciner har någon biverkning.
På kvällen gav jag honom då en dos precis innan han skulle lägga sig. När det hade gått ett tag blev han helt hysterisk, han bara skrek och skrek och vad vi än gjorde så lyckades vi inte trösta honom. När jag sen satt med honom på soffan i hans rum så kände jag hur hans ben ryckte och ryckte och han fick mer och mer panik och bara skrek. Jag tyckte så synd om honom. Han hade varit vaken hela dagen igår, från strax innan 8 till 22 då detta började (han hade vägrat sova hela dagen). Så ni kan ju förstå hur trött han var, och så drabbades stackarn av hemska muskelryckningar. Jag vet inte riktigt hur länge han var helt hysterisk och vi provade allt möjligt. Till slut så satte jag mig med honom i vardagsrummet så att han fick ligga riktigt tätt intill mig och så låg jag bara och pratade riktigt tyst med honom. Då tillslut efter att ha kämpat så länge fick han äntligen ro i kroppen och lyckades somna. Där fick han ligga och sova ett tag tills jag bar in honom till sin säng. Och så vaknade han inte förrän 6 imorse och ville ha mat då.

Jag tyckte så sjukt synd om min lille, det var riktigt jobbigt att se hur ont han hade. Så nu blir det verkligen ingen mer av den medicinen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0