En onödig helg

Min helg har varit riktigt onödig. Lördagen spenderade jag med att må riktigt illa. En liten stund på kvällen fick vi besök av Fredriks föräldrar, bror och moster. Sen vart de melodifestivalen som jag satt och mådde riktigt dåligt till. Kan ju avslöja att jag drabbades av magsjuka. Mysigt. Ingenting (inte ens vatten eller té) lyckades jag behålla i mig. På kvällen drabbades jag av någon konstig köldchock. Tog tempen på kvällen och då visade den 39,1. När vi sen skulle sova vet jag inte vad som hände. Jag hade tjocka mjukisar, tjocka strumpor, tröja, munkjacka och täcke på mig och jag höll på att frysa ihjäl. Så här steg febern till riktigt höga siffror. Dessutom så låg Fredrik och höll om mig och katten låg på mina fötter. Men jag var helt säker på att jag inte skulle klara av natten. Den natten var riktigt hemsk.. Massa besök på toaletten och höll på att frysa ihjäl. Igår så hade jag skitont i hela kroppen av den konstiga kyldchocken som jag drabbades av. Jag hade så ont i varje del av kroppen att jag inte kunde göra någonting alls. Tur att Fredrik var ledig!
Idag så jobbar Fredrik men jag mår bättre. Har inte längre ont i kroppen, men har dock inte ätit nåt heller. I fredags var sista gången jag lyckades äta nåt. Så nu har jag haft två hela dagar utan att få i mig någonting alls. Ska snart försöka mig på lite blåbärssoppa.. Nu börjar man faktiskt bli lite hungrig.

Kommentarer
Postat av: Jessica

tur att de tinte var vinterkräksjukan du hadde då :P. Och man brukar ju frysa väldigt mycket då man är magsjuk. Men skönt att du har blivit lite bättre :). Kram

2009-03-16 @ 10:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0