Bebismatskock

Nu är jag äntligen klar med dagens alla händelser, och klockan är 22.51. Jag har vart igång sen halv nio imorse så jag är riktigt trött nu.
Dagen börjades med plock här hemma innan jag åkte med min mamma och hennes kille och pillade lite på en bebis som föddes förre fredagen. Och så liten den var! Jag vågade ju inte ens hålla i den :P Haha. Ändå är det "bara"  fyra månader sedan som jag själv hade en så liten bebis. När den bebisen låg i sin korg och Kasper satt i sin bilbarnstol brevid så såg Kasper ut som en jätte! Han var ju riktigt gigantisk :D Haha, såg riktigt roligt ut. Och snart kommer Kasper få en bästa kompis som är så liten. Kasper får vara försiktigt så att han inte rullar över Melker :P När vi hade umgåtts och fikat klart där så åkte vi hemåt, jag följde med mamma hem för att få i mig lite middag innan jag och Kasper kom hem igen. När Kasper hade fått i sig sin middag så ställde jag mig i köket för att vara duktig. Jag hade nämligen gett mig själv ett projekt som innebar att jag skulle göra massa puréer till Kasper så att vi slipper burkmaten. Det krävde ganska mycket. Allting skulle skalas, kokas, passeras och sen fixa lite puréerna. Jag använde mig av potatis, palsternacka, blomkål, morötter, gröna ärtor, äpplen, päron, katrinplommon och något mer som jag inte kommer ihåg just nu. Av rotsakerna gjorde jag olika puréer till middag och fruktpuréerna ska han få till lunch. Han äter ju förstås fortfarande ersättning också. Om någon nu orkar bry sig så ser hans matlista ut såhär:

Tidig morgon (ca. 06.00) och morgon (ca. 10.00) - Bara ersättning.
Lunch (ca.14.00) - Fruktpuré och ersättning.
Middag (ca. 18.00) - Matpuré och ersättning.
Kväll (ca. 22.00) - Havregrynsgröt och ersättning.

Han får ju alltid själv bestämma när han ska äta, men han håller sig ungefär till ovanstående tider varje dag. Lite lustigt att det blev de tiderna idag också fast klockan ställdes fram en timme inatt.

Att fixa till all denna mat idag tog 3,5 timme. Och jag är faktiskt riktigt stolt över mig själv som stog i köket så länge och gjorde massa mat till Kasper som jag sedan kunde frysa in så att han får hemmagjord mat dagligen.

Fredrik jobbade sent idag igen men hann med ett tidigare tåg än vad han brukar hinna med :) Så han är hemma redan om ungefär tio minuter. Och det kommer nog ganska fort bli sängen för oss eftersom jag antar att han också är ganska trött. Och sen så ska han ju upp och jobba imorgon också.

Kasper fick lite nya kläder idag av sin mormor, men som ni kanske förstår så har jag inte hunnit lägga ner tid på att fota dem. Får se om jag kommer ihåg att göra det imorgon, annars får ni väl helt enkelt överleva utan att veta hur de ser ut :P

Hoppas ni haft en bra helg och får en spännande ny vecka!
Här händer det inte så jättemycket, men lite roliga grejer som jag ser framemot!

God natt

Kommentarer
Postat av: Madde

Haha jaa han får akta min lilla bebis sen :D Men Melker lär nog bli stor och stark snabbt också, då kan dom rulla på varandra sen hihihihi ;D



Typiskt, jag antar att du sover nu då..skickade ju sms till dig :) Seth låg och snarkade i sängen men jag är helt sömnlös, kan inte sova alls. Har mega ont i öronen och hostar typ upp mina lungor :S Blä blä, vem ska jag nu prata med mitt i natteeeeeeen :P



Kramelikraam

2009-03-30 @ 00:36:40
URL: http://normalsaltad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0