Möhippan i lördags

Ja i lördags var jag då på möhippa som ni vet om ni läst min blogg och eftersom jag var så sjuk igår så orkade jag inte skriva.
Allt började redan innan 11 i lördags då jag åkte hemifrån för att påbörja kidnappningen på den blivande bruden. Jag var ruskigt sjuk med världens huvudvärk, feber, rinnande ögon och näsa, lock för öronen så att jag knappt hörde, svidande hals, näsa och kinder och ett par lungor som skulle sprängas när som helst.
Kidnappningen ägde rum i Upplands Väsby centrum där den blivande bruden satt och fikade med sin blivande man (han visste om kidnappningen). Vi lurade henne lite så att hon fick skämmas lite. Sedan åkte vi hem till henne där hon skulle välja ut tre ombyten och så började vi med vindrickande :) Sedan blev vi skjutsade in till stan eftersom vi skulle på City Studios på Holländargatan där den blivande bruden skulle bli stylad och fotograferad. Kan lova att det var en väldigt uppskattad överraskning :) Efter många tömda vindunkar, massa skratt, snygga kläder och fotografering gick vi vidare till Golden Hits där vi åt och såg showen Schlager goes 80 s´. Samtidigt som vi såg på showen så fick vi äte tre rätters middag då förrätten var sparrissoppa, och till varmrätt hade jag valt Lammrack med potatis- och persiljekupol, chèvrefylld vårrulle och sauce burgundy. Efterrätten kan inte förklaras med ord så därför får ni helt enkelt en bild ;P

Efterrätten

Förkylningen plågade mig igenom hela kvällen, trots massa vin och drinkar så gav den sig inte. Men vill man festa så vill man och då ger man inte upp. När maten var uppäten och showen slut så förändrades hela stället till ett stort dansgolv. Sjukt mycket människor! Vet inte när jag sist var på krogen med så mycket människor, det gick iallafall inte att röra sig ett smack :P När jag och Fredriks syrra tillslut fick nog av alla överklängiga killar så sa vi hejdå till sällskapet som var helt tokiga och så åkte vi hem. Påväg hem hade vi en rolig diskussion, alla som var på möhippan var över 33 (förutom vi och en kusin till Fredrik) och vi undrade hur det kom sig att vi unga var så sjukt trötta och helt slut efter allt dansande när de som var äldre än vi var helt skogstokiga efter flera timmars dansande och verkade vela fortsätta i många många timmar framöver. Borde det inte varit så att vi som är unga ska orka längre? Inget illa menat med fördomar eller så, för jag har nu fått bevisat att de som orkar festa längst är de som passerat 30 med några år. You go girl! :P

Jag hade iallafall riktigt kul med allt bus och sånt som ägde rum under kvällen! :D Det är väl ingen hemlighet att en möhippa ska vara fullt med bus och massa konstigheter som grejer som ska säljas och all sprit som ska drickas?

En riktigt lyckad kväll blev det!

Och hemma var Kasper och Fredrik hemma själva för första gången (de har varit ensamma i några timmar förut). Det hade gått bra för dem och de hade varit nere i centrum och handlat lite. Kasper hade fått nya leksaker och sen hade de legat på golvet här hemma och lekt, kollat på MacGyver och sånt manligt :P



Kommentarer
Postat av: Sara

Sv: Nej, den var riktigt kass.. Och ändå brukar jag gilla sånna där filmer, haha.

2009-06-15 @ 10:19:29
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Anna

Låter som en trevlig möhippa trots en jobbig förkylning.

Hoppas du kryar på dig snart.

2009-06-15 @ 10:41:21
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Emma ~ Crazangel [mamma till Milton]

Jo visst är det så, men det är ju ingen garanti att dom ramlar på rumpan :P

2009-06-15 @ 11:12:34
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Okana - lyckligaste blivande mamma

Sv: jaa, det kanske blir en liten fotbollspelare som tränar redan nu med mina revben, hihi :)

H*n får gärna göra det fast jag har ont :)

Kram

2009-06-15 @ 11:12:53
URL: http://zlatnaribica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0