Mammafällan - Jag är fast..

Jag tog mig ett skönt avkopplande bad och mår lite bättre nu i allafall :) Låg där i badet ett tag och bara njöt (samtidigt som jag låg och tänkte på tusen olika grejer som måste göras och låg och planerade massa saker, men haha.. Sån är jag, aldrig vilar man helt och hållet). Efter ett tag tog jag fram min bok och låg där i badet och läste. Och jag måste erkänna att jag är fast! Fick ju boken Mammafällan igår på mors dag, och eftersom jag höll på att läsa en annan bok så var jag tvungen att panikläsa klart den boken så att jag fick börja på min nya bok. Så imorse kunde jag börja med den, och den är så otroligt bra och passar verkligen att läsa när man har småbarn eftersom kapitlen i boken är så korta. Jag älskar boken, den är humoristisk och man känner igen sig så himla mycket. Så jag rekommenderar verkligen den boken!

Boken som jag panikläste ut hette Lyckliga ni som lever och handlade om en kvinna som fick samma sjukdom som min pappa dog av förra året, alltså ALS. Det är en hemsk sjukdom och i boken får man följa Kerstins (kvinnan hette så) kamp genom sjukdomen samtidigt som hon är aktiv inom flera andra områden (som tex konst). Boken handlar mycket om att hon och hennes man tycker att det borde finnas någon slags dödshjälp för dem som inte har en chans att tillfriskna så att man slipper vara med om en hemsk och smärtsam död. Boken var helt okej, tycker dock att den handlade lite för mycket om hennes arbete. Jag hade varit mer intresserad att läsa mer om hur hon mådde och levde.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0