Hejsan morsan, hejsan stabben

Hallo hallo!

Jag och Kasper har varit en sväng hos min mamma eftersom min bror kom på besök med sin assistent och hennes son på 2,5 månader. Kasper och den bebisen satt och skrattade åt varandra och såg roliga ut :) Det är kul att se hur Kasper reagerar på andra bebisar nu! Så la vi ner båda på mage på golvet så de kunde se varandra, men Kasper var lite seg och den bebisen är ju ganska ung så de orkade inte så mycket. Båda borrade ner ansiktena i filten och vred på sig så det såg mest ut som tuppfäktning :P

Snart är det en ny vecka och det händer lite roligt då i allafall. På onsdag fyller Ica år, på torsdag ska vi på Fredriks brorsas student och så på lördag ska jag gå på möhippa :) Ska se om man kan hitta på nåt annat kul också :)

Har äntligen fått min mamma att beställa en ny dator till sig :P Eller det var ju jag som beställde den, men den är ju till henne. Så blir väl under veckan att jag får fixa iordning med hennes nya dator och flytta över alla bilder från hennes gamla till den nya. Med andra ord får jag låtsas vara lite teknisk :P
 
Vill ni veta en knäpp grej? Jag vet inte vad Kasper har för medborgarskap :P Egentligen är det ju så att när barnet föds så får den mammans medborgarskap, alltså borde han då ärvt mitt finska medborgarskap. När vi fick hem hans personnummer från skatteverket så stod det att han var finsk medborgare, men efter att vi skrivit på faderskapspapper så stod de i de papprena att han var svensk medborgare.. Och så läste jag nånstans att om föräldrarna gifter sig när barnet är under 18 så får barnet pappas medborgarskap och jag och Fredrik gifte ju oss för ett tag sen.. Knäppt att inte veta vad ens barn har för medborgarskap :P Ska ringa till Skatteverket imorrn och kolla upp det där.


Här ser ni bokstäverna som vi köpte på Barnens hus igår. K:t fick han i doppresent av min morbror, men de andra köpte vi alltså igår för 19,90 styck. Fredrik satte upp de på Kaspers dörr idag :)



Kommentarer
Postat av: chili

härlig blogg!:) Vilken é din favoritkaka, bröd eller bakelse?

2009-06-07 @ 19:02:45
URL: http://strangebakery.blogspot.com
Postat av: chili

Oja, vad vore livet utan choklad:)

2009-06-07 @ 21:10:02
URL: http://strangebakery.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0