Nu är vi hemma igen

Vi kom egentligen hem redan igår, men jag hade så mycket för mig så jag hann inte uppdatera här. I onsdags åkte vi alltså på kryssning. Vi tog båten 16.45 från Stockholm och åkte till Helsingfors. Vi hade det hur trevligt so helst på båten och Kasper var väldigt impad av alla lampor och alla människor. Vi kom till Helsingfors vid 10 på torsdagen och hade nästan hela dagen på oss där, så då kunde jag passa på att visa den fina staden för Fredrik.


Domkyrkan i Helsingfors


Tunnelbanan i Helsingfors


Här bor presidenten

Vi shoppade inte så mycket eftersom vi ändå ska dit om ungefär en månad igen. Men lite handlade på vi på torget:


Två snapsglas


Riktigt häftigt pussel till Kasper. De stora delarna går att ta loss och färgen på
de är en naturfärg så man kan tugga på de så mycket man vill utan att få i sig någon
gift. De små delarna lossnar inte men däremot kan man skruva och hålla på med dem
med verktygen.


En t-shirt till Kasper

Sen köpte jag en keps med finska lejonet på och ett par örhängen men finska lejonet som var utskuret från en peng från 60-talet. På båten köpte vi lite dricka och käkade gott på buffén :)

Vi hade en väldigt trevlig resa men hade lite otur på hemvägen :P När vi klev av båten så öste regnet ner men snabbt så vände det och det kom ingen regn alls så vi tänkte att vi kunde gå från båten till slussen, det borde vi inte ha gjort..
När vi gått en bit så öppnade himlen sig och det öste ner regn, det var precis som att någon stod och hällde vatten över oss med en hink. Åskan började dundra och vi vart totalt genomblöta. Jag var tvungen att ta av mig skorna eftersom de flöt iväg :P Jag kunde inte se nåt för att det var så mycket vatten överallt och när vi kom fram till slussen så stod vi och vred ur vatten från kläderna och jag kan lova att folk fick sig ett gott skratt.
När vi kommer till centralen och ska ta tåget hem ser vi att det är 25 minuters förseningar och att buss ersätter halva vägen. På tåget blev det spår efter oss med allt vatten och så fick vi trängas på ersättningsbussen med barnvagn och med våra genomblöta kläder :P
Men hem kom vi tillslut iallafall och som vanligt så blev det borta bra men hemma bäst :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0