Usch, fy och dubbelblä

Hade väl hoppats att jag skulle må lite bättre efter Panodilen jag tog imorse. Men icke de. Ont i halsen, huvudet och öronen och så feber också. Suck så jobbigt. Är riktigt trött och mår inte alls bra. Kanske borde dricka te? Får se om jag kommer ihåg det efter att jag skrivit klart här.

Dagen har ändå funkat rätt bra. Först fikade vi (jag, Kasper, min mamma och hennes kille) med min mormor och hennes man. Så gott med kaffe :D Tog en god fralla till också. Sen gick vi runt och kollade runt lite i affärer och jag köpte en cool outfit till lillgubben.
När klockan tickat iväg lite så följde vi min mormor och hennes man till flygplatsen och vinkade av dem. Det var kul att de var här och hälsade på under helgen så att de fick träffa Kasper :)
När jag sen kom hem strax innan 17 mådde jag inte speciellt bra, som tur var så kunde jag lägga lillgubben i sin vagga och så sov han till halv åtta. Var skönt att få sitta helt ifred och bara slappa en stund och inte göra någonting alls.
Så fick lillgubben sin mat när han vaknade och sitter nu i sin babysitter och vilar magen :) Idag har han velat äta massor. Och det är väl bra så blir han stor och stark. Eftersom jag inte vart hemma så mycket under helgen var jag även tvungen att starta en maskin med tvätt, det blir rätt mycket med en liten bebis. Så fort man inte tvättat på två dagar så är tvättkorgen full, därför föredrar jag att tvätta nån maskin varje dag.


Lillgubbens outfit som jag köpte idag. 149:- på Kappahl :)

Nu känner jag hur huvudet börjar svida och att bihålorna brinner upp samtidigt som snoret försöker ta sig ut. Myyyys. Undra om kvällen kommer bli lika seg som det känns. Klockan är bara halv nio och det blir ingenting på tv heller. Känner inte heller att jag har någon kraft att göra något speciellt heller. Ska väl dricka mitt te snart och sen ta lillgubben i famnen och ligga och gosa med honom på soffan. Eller riskerar jag att smitta honom? Det vill jag ju inte. Men vill ju inte låta honom ligga ensam i babysittern hela kvällen heller.

Sjukt kallt är det också. Usch fy och bläääää.

Imorgon är älsklingen min ledig. Riktigt skönt. Igår lyckades han hinna med ett tidigare tåg så han kom hem en halvtimme tidigare. Det är lyx. Hoppas han hinner med den ikväll också, har så svårt att lägga mig innan han kommer hem. Och jag är verkligen trött och vill sova. Kanske slumrar på soffan med lillisen :)



Mjukisfågeln som jag köpte igår på Fjärilshuset till Kasper.
149:-

Nu ska jag snyta mig, fixa te och sen gosa i soffan.


Kommentarer
Postat av: Madde

Nej då :) Det blev faktiskt ingen promenad imorse haha, jag somnade på soffan istället :P Jag har lite dålig karaktär ibland... :) Kraam!

2009-01-12 @ 13:44:06
URL: http://normalsaltad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0