The last goodbye

Hej och god morgon

Tänkte slänga in ett snabbt morgoninlägg här innan vi ska iväg på dagens äventyr. Det var helt otroligt varmt att sova inatt, varje gång jag vaknade så kände jag hur dygnsur jag var. Och vad ska man ta av sig (förutom täcket) när man sover naken? Tar man av sig täcket när man är helt genomsvettig så blir det ju bara svinkallt! (Dagens onödiga problem kanske?)
Det börjar bli jobbigare och jobbigare att gå upp på nätterna för att pumpa, ja undrar hur länge jag egentligen kommer att orka med det. Men gör i allafall så gott jag bara kan :)


Här ser ni min fina frukost. Mannagrynsgröt med mjölk och kanel, två mackor med ost och salladsblad, ett glas juice och så ska den tomma koppen innehålla kaffe. Eftersom jag satt och åt frukost ensam så hade jag ett korsord att klura på. Eller i och för sig, helt ensam var jag ju inte. Fick ju självklart sällskap av kisse min.

Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska hitta på ikväll. Kanske köper mig något gott och sitter i soffan och myser för mig själv? Eller helt själv är jag ju inte, men lillgubben ska väl förhoppningsvist sova nångång. Fredrik kommer ju ändå inte hem från jobbet förrän kring midnatt. Och så kan jag ju hoppas att jag får myssällskap av Fröken katt :D Någon som vet om det är någon bra på tv idag?

Vi ska åka iväg om typ 45 minuter, vi (jag, Kasper, min mamma och hennes kille) ska åka och hämta min mormor och hennes man på hotellet innan vi åker iväg på dagens äventyr.
Hinner väl inte skriva så mycket mer just nu. Ska hinna fixa iordning mig själv lite grann, packa ner lite saker (efter tisdagens tripp till Kista har jag lärt mig att det är smart att även ha med sig ombyte till mamma) och så ska lillgubben få lite kläder på sig.



Det här kanske inte är den ultimata klädseln en sån här dag?


Dagens rubrik? Jo, idag får alla ta ett sista farväl av min pappa. Hans begravning äger rum idag i Finland. Om jag kommer ihåg rätt så skulle begravningen börja klockan 11 (finsk tid), så i så fall skulle den ha börjat för en timme sen. Jag hade min minnesstund för min pappa här i Sverige, och det känns helt okej att inte vara i Finland idag. Jag har fått ta mitt farväl och försöker nu gå vidare med livet. Hade jag inte haft en nyfödd bebis hade jag ju såklart åka till Finland. Men men.. Jag har många fina minnen av min pappa och han kommer alltid att finnas i mitt hjärta.

Aja, nu babblade jag på fast jag egentligen skulle fixa grejer. Men ha en bra dag alla så hörs vi säkert sen :)

Kommentarer
Postat av: Emma ~ Crazyangel [mamma till Milton]

vilken liten knubbis :)

2009-01-11 @ 22:55:02
URL: http://crazyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0