Tänk om man gjort helt andra val i livet..

Ja då hade jag antagligen inte suttit här med bebis och fästman.. Jag har många gånger tänkt på hur mitt liv hade sett ut om jag till exempel hade valt ett annat program på gymnasiet. Då hade jag inte suttit här med egen familj och med alla de kompisar jag har nu. Jag tror att jag lätt kunde ha hamnat snett i livet annars.
Om jag inte hade gått media så hade jag aldrig lärt känna Ullis, och det är ju tack vare henne som jag träffade Fredrik. Och då hade jag ju inte heller haft min söta son eller bott här. Och de flesta vänner som jag har är från gymnasiet. Den enda vännen som jag vet att jag haft även om jag inte gått media är Jenni, henne har jag ju kännt sen urminnernas tid :P Men alla andra.. Kakan, Ica, Emma och Anna är ju också från gymnasiet. Och hur tomt vore inte livet utan dem?
Och min nya vän, Madde, hade jag nog inte heller känt eftersom vi fick kontakt eftersom båda var gravida.. Så utan media ingen Ullis, utan Ullis ingen Fredrik och utan Fredrik ingen graviditet och utan graviditet ingen Madde.. Ni hajjar va?
Det är sjukt läskigt hur ett beslut kan påverka ens liv så himla mycket. Så man får ju vara glad att jag valde media fast det inte har något med mitt drömyrke att göra. Då ville jag bli fotograf eller grafiskformgivare. Och tur det som sagt, för det är de drömmarna och valen som har byggt upp mitt liv. Och det är jag lycklig och tacksam över.

Samtidigt så kan man ju inte låta bli att undra hur mycket alla val påverkar ens liv. Kommer jag den närmaste tiden göra val som formar mitt liv helt annorluna mot vad det kunde blivit om jag gjort ett annat val..?
Tänk vad lätt (och antagligen tråkigt) livet kunde vara om man fick en mall där det stod exakt hur man skulle välja för att livet skulle bli perfekt.. Egentligen inte så himla kul va?


Ja, så här förvånad kan man bli när man förstår hur annorlunda allt kunde ha varit.

Nu ska jag filosofera vidare i dammsugningens värld.

Kommentarer
Postat av: Madde

Haha vad sööt du är :D Ja vissa val i livet leder till mycket olika grejjor :) Tur att du gjorde dina val så jag fick lära känna dig råå hihi :)

2009-01-17 @ 16:19:41
URL: http://normalsaltad.blogg.se/
Postat av: Catrin

aaw tack :) vilken liten söt än du har med

2009-01-20 @ 00:26:47
URL: http://mammacatrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0