Nu funkar det

Jahaja.. Bara för att blogg.se strular (som det verkar göra för alla) så skriver jag först i Word och publicerar sen när det funkar ordentligt igen. Är ju liksom bra tillfälle att skriva morgoninlägget när man sitter med morgonkaffet. Har sjuuuukt ont i gommen idag på grund av att jag brände bort all hud från den igår *SUCK*

 

Idag blir det en hemmadag för mig och lillgubben, Fredrik jobber och slutar 19. Har en del att fixa här hemma så blir en riktig hemmafru-dag. Har maaaaaaassa tvätt att vika in. Förrigår tvättade jag två maskiner och igår tvättade jag fyra maskiner och har inte hunnit vika in nån tvätt alls eftersom så fort jag haft tid med det har lillgubben precis somnat i sovrummet och då vill man ju inte gå och störa honom. Och sen har jag en maskin på nu. Kan någon förklara hur det kommer sig att jag måste tvätta så sjukt mycket? Som tur är så är det ju inte så värst jobbigt :P Hade ju aldrig klarat mig utan tvättstuga här hemma.

Sen har jag ett jättefint diskberg som väntar på mig eftersom vi inte hann diska igår. Jag och älsklingen har kommit fram till en överrenskommelse. Förut så gjorde vi så att den ena lagar mat så diskar den andra, och eftersom jag nu är mammaledig så är det jag som fixar maten så den är klar när han kommer från jobbet. Så det resulterar ju i att älsklingen måste diska varje dag (inte så kul efter en lång dag på jobbet). Men nu så har vi kommit fram till att eftersom det oftast är Fredrik som går upp på nätterna när lillgubben blir hungrig så ska vi fortsätta med att det bara är han som går upp på nätterna och då slipper han diska. Så nu ska jag både diska och laga mat. Funkar helt toppen för mig om jag slipper gå upp på nätterna :D Det var jag som föreslog detta och älsklingen tyckte väl jag var lite knäpp eftersom han redan var uppe på nätterna och tyckte inte vi behövde ha nån deal. Men jag får ju lite dåligt samvete att det bara är han som går upp på nätterna, men han tycker det är skönt att gå upp på nätterna och vara uppe ett tag (störda människa). Så nu får båda som de vill, han får gå upp och slipper diska och jag får sova mer :D

 

Emma var så söt igår. Hon och Kakan var hemma hos Ica och så messar hon mig och skriver "Alla messar någon, så jag messar dig". Så antar att Ica satt och messa med Robin och Kakan satt väl och messa med Oskar och så kom Emma att tänka på mig :D *Kärlek*

 

Aja får se när jag får inlägget publicerat, ska i allafall spara texten på datorn så får ni den sen :)

 

Ser att lillgubben är klarvaken nu så ska ta vara på den tiden och gosa med honom.

 

Ha en mysig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0