Jahaja.. Det var ju kul.

Precis hemkommen från vårdcentralen. Och ja, min hand sitter kvar :P Haha.. Halvft i alla fall, den hänger där i alla fall men jag har ingen nytta av den. Nästa gång jag träffar en läkare vill jag att han ska kunna svenska! Absolut inget emot utländska läkare, så länge de förstår svenska.
Jag sa att jag födde barn för sju veckor sedan så kollade han konstigt på mig och min mage och sa "Om sju veckor..? Nej nej". Försökte då förklara att det var för sju veckor sen som jag födde.. Så barnet är ute nu. Då skratta han bara och sa nåt jag inte förstod. När jag äntligen lyckats lyckats förklara att jag var där förr att min barnmorska på mödravården ville att jag skulle ringa till vårdcentralen eftersom jag knappt kan använda min hand så frågade han "Ok, och vad gjorde dem åt det?" Suck.. Det var ju på vårdcentralen jag var NU och ville ha hjälp. När han sen förstått hur och vart jag har ont och att det är efter graviditeten så fick han panik och ville lyssna på mitt hjärta och mina lungor och frågade massor om jag hade ont nån annanstans. Inte mer än gommen tänkte jag :P Så undersökte han hur rörlig jag var i båda armarna och så undersökte han min rygg. "Du har säkert fått en sån där mystisk sjukdom som man kan få efter en graviditet" fick jag höra. "Och det är inte bra, väldigt dåligt!" Hmm.. Kuul..? Ska jag bli orolig..?
Ska tillbaka imorgon för att göra typ hundratals tester på labbet och tills det sa han att jag ska ha handen inlindad i en elastisk binda, ta smärtstillande och att jag inte får använda handen.. Hur lätt är det när man har en sju veckors bebis? Så egentligen är min hand bara i vägen i sitt paket så de kunde ju lika gärna tagit bort den :P

Ta hand om en bebis och ett hushåll med en hand..? Kul.
Får se hur länge jag kommer ha på den, redan tröttnat ju.

Och min gom då, jo den är infekterad som fan men han ville inte ge antibiotika eftersom jag ger bröstmjölk. "Du kan hoppas på att den läker". Snällt. Och ja, det hoppas jag. Inte för att jag själv egentligen ville ha antibiotika men sjukt dum kommentar.

Inte sååå himla lätt att skriva blogg heller..

Till lunch blir det snart ädelost soppa (kan ju inte tugga nåt) och sen för att tycka synd om mig själv så köpte jag chokladpuddingpulver som jag snart också ska fixa till. Den behöver man ju inte heller tugga så det blir perfekt! Det måste ju nästan vara ett tecken från ovan att jag skulle köpa det.

När slipper jag all problem från graviditeten?

Kommentarer
Postat av: Madde

Uh men gumman då! Jag känner igen det där problemet, när jag vart uppe på vc här i valsta så fattar dom aldrig någonting. Som när jag skulle få min sjukskrivning när jag jobbade 75% men bara skulle jobba 50%.. Jag fick sitta där i miljarder år och förklara. Eller som när jag var där för att jag har svårt att andas, då sa läkaren på nån brytning att jag måste banta för "det är inte bra att bara tjock och du är tjock du får svårt att andas" hallå liksom? Skönt att du ska ta lite prover imorrn iaf, för proverna talar i alla fall om vad det är så man förstår :P



Tycker synd om dig och din gom också! Låter fasiken inte trevligt. Gör massa chockladpudding, det är ju kallt också :)



Krya på dig nu med handen och gommen!

Kram!

2009-01-22 @ 14:35:09
URL: http://normalsaltad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0