Jag har verkligen ingen ro i kroppen..

Så har man blivit lite sjuk, inget allvarligt.. Lite feber bara. Och ändå har jag ingen ro i kroppen. Idag har jag tvättat flera maskiner, vikt in tvätt, flyttat runt massor i bokhyllorna (flyttat grejer till den och tagit bort grejer), ändrat plats på hyllor i bokhyllan, rensat flera skåp, rensat mitt skrivbord och gjort om där, plockat undan maaaaaassa grejer, lagat mat, pumpat var tredje timme, matat lillgubben, småpillat med grejer, rensat badrumsskåpen, fixat med bilder på datorn, sattit in framkallade foton i album, organiserat skötbordet igen.. Och så kan man lägga till lite mer grejer på listan.. Som ni märker.. Ingen ro i kroppen. Och nu sitter jag här.. Det riktigt kliar i fingrarna för att jag vill ha mer att göra.. Men det börjar bli ont om det.. Vet att det finns några skåp i köket som jag kan omorganisera.. Men eftersom klockan är så mycket så kanske jag ska vänta med det tills imorgon så att jag inte för alldeles för mycket oväsen.
Imorgon ska jag även dammsuga, skura golv och skrubba hela badrummet. Och sen förstås det som görs dagligen, nämligen tvätta och laga mat.
Idag vart det korvstorganoff, frågade Madde om recept och visst la jag in det hon sa.. Men passade på att slänga i lite allt möjligt mer som jag hittade i kylskåpet. Och otroligt nog så var det ett riktigt gott recept :D Ska försöka planera någon god middag till imorgon också. På söndag kommer älsklingens föräldrar hit så då ska vi bjuda på kycklingburgare med Blue Cheesedressing. Om ni inte har testat den dressingen så rekommenderar jag den verkligen!

Jag och älsklingen köper kokböckerna som man får med Expressen varje vecka, och vi är verkligen nöjda med dem! För det mesta är det en kokbok från något annat land och maten är riktigt mumsig. De ovan nämnda kycklingburgarna finns i kokboken från USA.

Nog med babbel från idag. Ska försöka underhålla mig själv på något vis innan läggdags :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0