Idag kom mitt paket!

Jag är trött. Trött, trött, trött. Vet inte varför, men äckligt trött.

Idag har det vart en trevlig dag :) Först så kom mitt paket med filmerna från CDON som jag beställt.

Har ni sett filmerna? Vad tycker ni om dem i så fall?

Så gick jag och lillgubben iväg på dagens äventyr. Vi hade nämligen återträff med föräldragruppen som vi gick med på föräldrautbildningen med. De flesta hade fått pojkar. Hur kommer det sig att nästan alla får pojkar nu? Älsklingen kunde inte följa med på grund av jobbet, men det var lungt för mig :) Hade ju lillgubben i alla fall :P Sen hade jag ju Erica och hennes compani med mig :P Eller vi gick ju i samma grupp så därför var de med :P

Efter det gick hon, hennes kille och deras lille son och käkade på restaurang :) Jag vill ju inte laga mat när älsklingen jobbar och Erica var sugen på nån god mat. Så vi åt och drack lite gott och snacka massa skit :)
Så kom jag hem vid 19 ungefär och gav lillgubben mat och gosade lite med honom tills han somna. Nu sover han väl ett litet tag till innan han ska äta igen för natten :)

Ser på en grej på tv. Jag tycker att det är äckligt, men alla får ju ha sina egna åsikter. Det är en kvinna som just nu sitter och ammar två flickor som är minst sju år gamla. Flickorna var helt tokiga och bara slet i hennes kläder så hon gav bröstet så vart de lugna. Jag tycker det är fint med dem som ammar och förstår att det kan vara hur mysigt som helst.. Men lite gränser bör det finnas... Man kan ju inte amma barn i för många år. Men hur länge tycker ni att man kan amma? Jag tycker att det är rätt ofräscht att se barn över tre år som ammas.. Eller alla fall över fem år.
Jag valde att inte amma av olika anledningar och står för det valet. Jag helpumpade i nästan sju veckor och är stolt över det. Nu får han bara ersättning och är ändå en nöjd och glad bebis :)
Nu så smakade intervjuaren bröstmjölk av en kvinna som satt och pumpa. Iiiiiiiuuuuugh.. Ska man smaka på bröstmjölk från en okänd vuxen kvinna? Jag har inte ens smakat på mitt eget liksom. Var tvungen att se om det var normalt så jag erbjöd Madde lite smakprov från mig med hon ville inte ha :P Alltså inte bara jag som tycker att man inte ska smaka på sånt från varann ;)

Resten av kvällen blir lugn. Fredrik kommer hem sent eftersom han slutar först 22.25. Så jag ska väl sitta på soffan och sega med datorn och småglo på tv och gosa med lillgubben om han vaknar. Skulle vara ganska skönt att slumra till på soffan också. Vi får se :)

Aja.. Segt.. Så skriver inte mer nu.. Blir bara onödigt babbel :P


Kommentarer
Postat av: Martina

kul att du gilla min förlossningsberättelse.

Hoppas allt är bra? haft en bra dag?!

2009-01-27 @ 23:14:41
URL: http://beautywolf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0