Här kommer det lovade långa inlägget

Ute snöar det. Är det kanske vinter nu? Det märker man ju så småningom :P
Jag tycker det gick bra på MVC idag, det tycker dock inte Ullis. Hon frågade hur det gick och jag svarade att det gick bra och berättade vad som sagts och då tyckte hon inte att det räknades som att det gått bra :P Mitt blodtryck var lite för högt, men inget som var så brutalt farligt. Så lämnade jag urin för en urinodling och om de hittar något konstigt där så hör de ju av sig. Sen så berättade jag om min onda handled och då tyckte hon att jag skulle kontakta min husläkaren för att få en remiss iväg skickad nånstans där de kan röntga handleden och se vad som ska göras. Hon kunde inte skicka iväg en remiss eftersom jag inte längre är gravid. Men hon snackade om att oftast så går det bara tyvärr att lösa med operation. Sen skulle jag gå hos min husläkare lite då och då för att hålla koll på mitt blodtryck. Och eftersom jag fick en blodpropp när jag låg inne på sjukhuset så tyckte hon att det var konstigt att sjukhuset inte kallat mig dit för en uppföljning. Så hon tyckte i allafall att jag skulle ringa dem och se om de glömt mig eller vad som hänt. Sen när jag gick därifrån så sa hon "Kom ihåg att ringa de här samtalen nu och inte vara lika seg som du var på att komma hit" och så skrattade hon :P Eftersom jag mådde så pass bra så tyckte hon att vi kunde köra med efterkontrollen nu när jag ändå var där. Hbn låg på 135 och det är väldigt bra och allt annat såg också väldigt bra ut :) Så nu är jag väl "friskförklarad". Så, det var min berättelse. Det gick väl bra? Eller är det bara jag som tycker det? :P

När jag åkte hem gick jag förbi Ica och köpte en skinksallad (kan man ha cravings efter gravididteten? För isf är det här mitt nya), tänkte att eftersom jag åt frukost så tidigt så skulle jag behöva lunch. Väl hemma så pumpade jag, hängde upp tvätt och gick och la mig en stund. Så gick vi upp hela familjen och jag käkade min sallad. Och sen pumpa och hänga upp mer tvätt :P Mina dagar är inte alls enformiga ;)

Fick brev från Karolinska idag, man blir alltid lika orolig när man får brev från sånna ställen. Skatteverket, Försäkringskassan och sjukvården är läskiga att få brev ifrån. Det var i allafall inget läskigt, bara irriterande. Det var nämligen en kallelse för hörseltest för nyfödda. Och varför blir jag irriterad över det då? Jo, för att när vi skulle bli utskrivna från hemsjukvården på Danderyd så ringde de mig på morgonen och frågade om jag kunde komma in en halvtimme innan så att de kunde göra det testet. Och det gick bra för mig. Testet gjordes och allt såg bra ut. Sen när jag kommit hem så ringer telefonen och kvinnan presenterar sig som någon från Danderyds sjukhus och säger att vi har tid för hörselkontroll dagen efter. Jag vart lite paff och sa att vi redan gjort det samma dag. Då sa hon att hon skulle ta bort tiden och så var det inte mer med det. Och så fick vi en tid idag, dock till Karolinska. Och nu när jag försöker ringa dit.. Tror ni att man kan komma fram eller? Neeeeej...
Är inte min dag att göra telefonsamtal.. Förra veckan skulle jag fixa med att ringa runt till alla ställen där min pappa hade räkningar ifrån och säga att jag inte kunde betala de förrän dödsboet är avklarat. Så när jag ringde till begravningsbyrån (fått en räkning på 12.600 därifrån) så var det en man som svarade och sa att han bara var telefonvakt och kunde inte hjälpa mig och bad mig ringa upp en annan gång. Så har jag väl råkat skjuta lite på det (har ju faktiskt vart helgdagar också), men idag så ringde jag (räkningen ska vara betald imorrn). Tror ni inte att det är samma man som svarar och säger att han bara är telefonvakt och ber mig ringa en annan gång...? SUCK. Aja, nu har jag en påminnelse på telefonen till imorrn om att jag måste ringa dit.

Där hade ni historien om min dag :P

Och det som gömde sig i Emmas paket igår var... Björn Gustafssons DVD *Ett livsverk* Hon är ju sjukt kär i honom så tyckte det skulle passa.. Och sen så sa hon att hon ville ha den :P Så fick hon massa annat fint också. Alla är så duktiga på att köpa presenter :) Och så lovade jag lite bilder från igår. Få se vad jag kan erbjuda nu då.


Bullar och annat mums :D


Emma med en av sina presenter


Den vackra smaskiga tårtan


En hungrig Anna


Mögel!!! Eller kanske färgen från Non stop som lossnat? :P


Alla tyckte hon var så söt och gosig.. När kameran kom fram såg man hennes onda sida :D


Det där vill ni inte veta vad det är..


Nu ska jag vika in tvätt och plocka undan lite grejs.

Hej





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0