Händelserik helg

God förmiddag på er. Har vart uppe ett tag nu och fixat lite här hemma. Hängt upp tvätt och städat lite. Tänkte slänga in ett inlägg här innan jag stoppar i mig frukost. Idag får det bli mannagrynsgröt, två mackor, ett glas juice och en kopp kaffe. Hur underbart är det inte att man kan göra gröt i mikro? Haha, eller så har vi bara blivit alldeles för bekväma av oss nu för tiden. Förut åt jag aldrig gröt på morgonen just eftersom jag inte orkade stå vid spisen och tillaga det. Nu är det så enkelt. Blanda det som ska blandas och så in i mikron. Enklare kan det ju inte bli. Eller, jo egentligen.. Att äta frukost på hotell och ha gröten tillagad. Det är enklare.
Efter frukost ska jag damma och dammsuga och sedan ta en skön dusch och fixa iordning mig.

Hur kommer det sig att vi kommer ha en händelserik helg då? Jo, för idag kommer min mormor och hennes man från Finland för att träffa Kasper för första gången :) Min mormor fyller 79 och är hur pigg som helst och åker till Sverige lite då och då för att hälsa på min mamma och sina barnbarn (nu även barnbarnsbarn). Så idag kommer de då, min mamma och hennes kille ska hämta dem på flygplatsen och åka med dem till hotellet en stund och sen komma hem till oss. Älsklingen jobbar tyvärr hela helgen så de kommer inte hinna ses. Men så ska vi i allafall fika lite här innan vi åker och käkar middag nånstans. Med min mormor käkar man alltid på restaurang, aldrig så att man fixar mat hemma. Eller jo, på somrarna när vi är i Finland så brukar hon koka potatis och så grillar hennes man några riktigt tjocka finska korvar :D Haha. Min mormor är helt enkelt inte typen som ska laga mat och baka. Så därför är det restaurang som gäller. Tur nog så har min mamma inte tagit efter henne :) När jag var liten fick vi alltid god mat hemma. Och än idag så brukar jag äta hos min mamma lite då och då. Oftast då när älsklingen jobbar kväll eftersom det är så sjukt tråkigt att göra mat för en person. Tar ju ett tag innan lillgubben börjar med riktig mat.
Kommer i allafall bli mysigt att träffa mormor. Sist träffade jag henne förra sommaren när jag och älsklingen var i Finland en snabbis. Och då var jag gravid i typ vecka 14.. Eller nåt.

Hade en jobbig dröm inatt. Ska inte berätta vad den handlade om men jag mådde dåligt över det när jag vaknade och kommer ihåg att jag mådde dåligt i drömmen också. Det som hände i drömmen var egentligen en bra sak, men jag tyckte det var jobbigt. Och det är helt orealistiskt.. För det som hände är något som inte kan hända i det riktiga livet. Tack gode gud för det antar jag. Usch, jag är nog en hemsk människa. Eller kanske bara någon som vågar tänka på saker hur fel de än är?

A just ja, har ju två till saker som står på min att-göra-lista idag (nej, har ingen sån lista, men om jag hade det så skulle de två grejerna stå på den), jag måste ju ringa de där två samtalen som jag inte kom nånvart med igår. Wish me luck.



Haha, i brist på andra bilder så får ni en bild tagen på min dator när jag sitter och skriver blogg.
Ey, lovade er fler bilder men sa aldrig att det skulle bli bra bilder.

Fan vad jag känner mig på dåligt humör. Kanske hjälper med frukost?


Kommentarer
Postat av: Madde

Hua, ja skönt för dig att det är över iaf :) Fick föresten tid för mitt andra Ul idag! Wiho, du hade rätt som du skrev i nått inlägg förrut att det är läskigt att få post från olika grejjor som typ karolinska, försäkringskassan osv osv. Vi ska dit näst nästa onsdag iaf :) Hoppas du snart blir på bra humör igen :)

2009-01-09 @ 12:31:10
URL: http://normalsaltad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0