God morgon gott folk..

Eller egentligen så är ju jag bara upp en timme för att pumpa, men finns ju de (störda?) människor som går upp såhär tidigt för att jobba också :P Usch och fy egentligen. Hade egentligen ställt klockan på om en timme men så vaknade jag och kände att det var svårt att somna om så jag tyckte det var lika bra att pumpa för att slippa ha problem med att somna och sen behöva gå upp igen.

Senare idag, eller med rättare sagt vid 13 så ska jag, Ica och Emma åka till Kista för att shoppa lite och så får vi se om Anna möter upp oss där eller inte. Efter shopping och ätning i Kista så ska vi åka hem till Kakan och fika där :) Det blir helt enkelt en lång dag för mig och lillponken idag.


Man får helt enkelt hoppas att han är på bättre humör än här :P

Skulle vela ha något vettigt att skriva om, eller i allafall något kul att berätta.. Hmm..

Satt och läste lite nyheter, och då fanns det en nyhet som handlade om att en man räddade livet på sin hund fast det utgjorde fara för hans eget liv.. Är det bara jag som tycker att det är självklart? Menar att om något hände min katt så skulle jag göra allt för att rädda henne. Om det skulle börja brinna hemma hos oss, aldrig då att jag skulle gå utan henne. Man säger ju alltid att djuren är som en familjemedlem, varför ska man då inte behandla dem som det i alla lägen? För mig är det lika viktigt att rädda livet på min katt som på någon annan i familjen. Jag blir egentligen inte förvånad över att många inte känner likadant och respekterar det förstås. Men den där nyheten lät som att det var värsta konstiga grejen.. Men vem vet, den hunden kanske var den enda familjemedlemmen som den mannen hade och då kände han säkert ganska mycket som jag. Man har ju faktiskt själv valt att ta hand om sitt djur och låta den leva med ens familj, och då borde det vara självklart att man behandlar djuret med respekt.
Finns säkert de som tycker att jag känner för starkt. Men sån är jag, en före detta vegetarian som faktiskt tycker att djur och människor ska behandlas med samma respekt.
Shit så seriöst det vart i bloggen plötsligt då :P Men då fick jag i alla fall något att skriva om samtidigt som ni fick något att läsa. Så oerhört smart.

Nu ska jag ta och avsluta här och snart fortsätta med sovandet.

Nattinatt på vissa och god morgon på er andra.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0