Fjärilshuset

Då satt man här igen. Känner mig stressad. Varför?
Har i allafall haft en väldigt trevlig dag idag :) Vi (jag, Kasper, min mamma, hennes kille, min mormor och hennes man) åkte till fjärilshuset som ligger i Hagaparken. Där kan man se fjärilar, fåglar, växter och fiskar. Fint ställe :) Hade Kasper varit lite äldre så hade han nog tyckt att det var jättekul, nu låg han ju mest i vagnen och sov. Vi gick runt där och kikade på allt fint. Fjärilar som flög runt, fåglar som skrek och fiskar som simma. Det var häftigt gjort med olika slags klimat. Det fanns regnskogsklimat och ett rum där klimatet är som i Taiwan. Riiiiktigt varmt i vissa delar, och riktigt fuktigt. Regnskogsdelen är min favorit. Några gånger lyckades jag bli skrämd av nån fjäril här och där :P Efter det tog vi en fika och kollade lite i affären. Jag köpte en stor mjukispapegoja till Kasper och tre slags olika växter till Fredrik. Man skulle få som ett eget litet rengskog.



Sköldpaddor


Nån snubbe




Regnskog


Ser ni att det sitter fjärilar där?





Jag tyckte det såg ut som bananskal och min mamma sa att det var kondomer från Taiwan.
Vad tror ni?




Morotskaka och kaffelatte


Efter äventyret åkte vi hem till min mamma. Och för engångs skulle så skulle vi inte käka på restaurang, nämnde ju ett tidigare inlägg att man med min mormor alltid äter på restaurang. Men nu gjorde min mamma och hennes kille mat. Potatisgratäng och kött. Det var riktigt gott :)
Så satt vi där och snacka massa skit och så gosa alla med lillgubben. Vi kom hem strax innan 21 och nu sitetr jag här och försöker underhålla er. Vart ju en lugn kväll som jag nämnde att jag ville ha. Lillen har nyss ätit och jag hoppas få en liten stund för mig själv. Och som jag skrev i förra inlägget så köpte jag mig något gott till kvällen.


Detta gottar jag mig med ikväll.

Imorgon blir det full rulle igen. Känner att jag skulle behöva ha en helt ledig dag, nu har jag haft grejer planerat varje dag. Känner att jag behöver en dag då jag får vara hemma helt och hållet och bara fixa det jag vill här hemma. Nån dag nästa vecka får bli sån :) Kanske onsdag?

Resten av kvällen blir nog inte så händelserik. Väntar på att Fredrik ska komma hem från jobbet, och han borde väl komma om ungefär 1,5 timme. Ska försöka lägga lillgubben i sin säng och sen bara sitta vid datorn och tvn och glo :)

Ni får nog nöja er med detta så länge. Kanske kommer mer innan läggdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0