Eeeeeeeeeeeooooh!

Hej och hallo

Jag var faktiskt jätteduktig och pallrade mig ut. Tog till och med en ordentlig promenad innan vi uträttade alla ärenden. Det var sjuuuuukt halt ute! Och det tyckte nog vissa andra också..  När jag kom till en ganska hemsk backe så var det en invandrartant som tog tag i min vagn och ville gå och hålla i vagnen så att hon inte skulle halka. Vadå tigga skjuts? Liksom kul om hon håller i vagnen och faktiskt halkar.. Vad händer med min vagn då? Och hon gick skiiiiiit sakta. Och sen sa hon någonting till mig på sitt språk som jag verkligen inte förstod. Men anar att det hade någonting att göra med att det var halt eftersom hon pekade på marken och lät irriterad.. Fast de gör de ju nästan alltid när de pratar. Vet inte hur länge hon hade tänkt att gå med mig men tillslut sa jag att jag skulle åt andra hållet.


Vi var på biblioteket och hämtade ut den här boken som man får när man fött barn (eller bebisen får som belöning efter att äntligen kommit ut) :P
Har inte bläddrat i den än, men den är tjockare än förväntat i alla fall :)


Sedan hämtade vi ut Fredriks paket
(Tog även friheten till mig att öppna den fast han inte är hemma)


Väl hemma var det lunch som gällde :)
Kycklingsoppa och en helt enkel sallad.
Någon som har tips på något gott som man kan ha i salladen?
(Helst något fettsnålt och som inte är svindyrt)

Mina trognaste läsare vet ju att jag var på vårdcentralen förra veckan och att jag sen fick lämna massa prover.. Idag så fick jag hem ett brev från vårdcentralen där jag fick en tid till samma läkare igen. Undra varför..? Undra om han då ska hugga av handen så jag slipper min mystiska sjukdom? Tiden är inte förrän 11 februari.. Tänk om den mystiska sjukdomen hinner ta kål på mig innan det! Och förresten.. Kuuul att gå tillbaka till honom som inte förstod något.

När jag var i affären idag så sprang jag på min gamla svenskalärare från högstadiet. Och hon visste ju inte att jag fått barn så hon vart ju sååå glad och babblade massor. Så kollade hon ner i vagnen och sa "Det är en pojke va?" och jag svarade förstås ja. "Ja, det synns ju klart och tydligt." Haha.. Vadå ser han så manlig ut? När han ligger där i vagnen med sin teddybjörn vinterdräkt. Tur att han hade den på sig då eftersom han i dag har helt röda kläder på sig :P


En riktig man..?


Kommentarer
Postat av: Carolina

Sv: Ja det håller jag verkligen med om, utan tvivel!

2009-01-28 @ 14:55:06
URL: http://carolinahjelm.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja det är jättekul!! :D

men dom blir på samma gån så himla stora då.. nästan lite sorligt :)

2009-01-28 @ 15:44:05
URL: http://ninuli.blogg.se/
Postat av: Ronja, Mindras mamma

Vilken goding :D

2009-01-30 @ 13:42:00
URL: http://lillaronja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0