De sju underverken

Hej hej hallo

Ursäkta, bloggen hann jag inte med igår kväll eller imorse. Gjorde väl inget speciellt på kvällen, var bara lite tvätt som skulle hängas upp och papper som skulle fyllas i. Så var en ganska tråkig kväll men ändå försvann den.

Idag har vi varit och bekräftat faderskapet och fyllt i papper om gemensam vårdnad så därför skriver jag inte förrän nu. Vi passade även på att skicka in brevet till Skatteverket om vad lillgubben ska ha för namn. Svinkallt ute säger jag bara. Och så måste jag veeeeerkligen köpa nya skor. Får stenar i skon direkt, inte så brutalt bekvämt kan jag lova.
Imorse hade vi också en mysig olycka på morgonen, dock inte lika brutal som gårdagens. Nu var det jobbiga bara det att jag upptäckte det precis när jag skulle ta på honom ytterkläderna. Och eftersom han var så brutalt nerspydd så räckte det inte med att torka av bara så var tvungen att bada honom. Stressigt värre blev det. När vi sen hade sprungit till bussen så kom vi ändå inte på eftersom det redan var fullt med barnvagnar. Suck. Som tur är så var vi på väg en kvart tidigare än vad vi egentligen behövde. Så det var bara att stå där och vänta snällt på bussen i alla minusgrader. När vi sen kom ner till stationen höll vi på att inte hinna med tåget eftersom personerna framför mig höll på att krångla och jag skulle ju stämpla. Men vi hann i allafall och kom fram i tid :)

Nu sitter jag här, håller på att frysa ihjäl känner jag. Uscha. Och så har jag vart duktig och ringt två samtal som jag skjutit på. Det första var att boka om läkartiden vi har på BVC den 27:de (dock så kunde jag bara lämna ett meddelande eftersom hon inte svarade, och när hon ringde upp mig så kunde jag inte svara) och så har jag äntligen ringt till Vårdcentralen. Där fick man som vanligt knappa in sitt personnummer och telefonnummer så ringer de upp sen. Till mig skulle de ringa 15.50, det är snart :P

Ikväll då? Jo, då ska det firas :) Vi ska ut och käka på restaurang och sen när vi kommer hem ska vi öppna en flaska vin och mumsa i oss godsaker här hemma. Det ultimata att förtära med vin hade ju vart ost och kex men Fredrik var sugen på chips och dipp istället. Men det funkar nog också :) Och vad vi firar? Jo, vi firar att älsklingen har fått ordentligt kontrakt på jobbet och får i och med det mer tider och detta betyder ju förstås mer pengar. Och sen ville han bjuda ut mig på restaurang eftersom jag hade namnsdag igår och han hade tänkt köpa blommor till mig (väldigt onödigt för en namnsdag tycker jag) men så höll han på att missa bussen efter jobbet så han glömde det och fick dåligt samvete när han kom på det hemma :P

Min rubrik? Jo, jag och älsklingen satt nyss och försökte komma på vilka de sju underverken var. Det gick inte så bra som man hade hoppats :P Så när vi kollade upp det på Wikipedia så tyckte vi att det var konstiga grejer som var med på listan :P Någon som har koll på vilka de sju underverken är? (Utan att fuska med att kolla upp det på nätet) Så fanns det länk till en annan sida där de stod vilka de svenska sju underverken är. Och på den listan finns E4:an med, förståeligt men ändå lite smått löjligt. Eller?

Jag har konstiga låter i huvudet hela tiden. Igår hade jag låten från barnprogrammet Luftens hjältar, tidigare idag hade jag Broder Jacob och nu sjunger jag "Vad gör du lilla råtta..?"

Aja, nu ska jag sitta här och ivrigt vänta på samtalet från Vårdcentralen samtidigt som jag smsar med Erica.

Hej

Kommentarer
Postat av: Madde

Haha jaa såklart :D !

2009-01-16 @ 17:31:10
URL: http://normalsaltad.blogg.se/
Postat av: [ t a k a i . b l o g g . s e ]

SVAR;

Jag har varit i skolan! :]

2009-01-16 @ 20:40:37
URL: http://takai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0