Buuuaaaah

God morgon
Idag blev det en tidig morgon för mig eftersom lillgubben ville ha det så. Är ju han som bestämmer :P

Glömt att berätta en grej. Köpte värsta bra filmen förra veckan då vi var och storhandla!


Nu är det ju så att jag älskar Disney-filmer! Alla fall de gamla klassiska, är inte riktigt lika förtjust i de nya. De filmer som började komma efter Lejonkungen har verkligen inte varit bra. Kommer ihåg förut när jag, Emma och Ullis brukade ha Disney-kvällar! De mest omtyckta filmerna då var Aristocats och Robin Hood. Det var tider det.
Försöker komma på vilken Disneyfilm som är min favorit.. Men det är svårt! Älskar Skönheten och odjuret, Aristocats och Robin Hood! Snövit älskade jag när jag var liten, men har inte sett den på många år nu.. Finns ju inte att få tag på i original på DVD eller blu-ray. *Suck*

Idag blir en sån där tråkig dag som det inte är någon idé att skriva om. Ni vet städa-tvätta-laga mat-dag. Ska även försöka ta mig upp till centrum för att hämta ut Fredriks paket (han hinner ju inte på grund av jobb) och så skulle jag kunna gå förbi biblioteket för att hämta ut gratisboken som man (bebisen) får när bebisen ploppat ut. Har segat med den och inte hämtat ut den än eftersom biblioteket har så jobbiga öppettider!

Natten var hemsk förresten! Det var varmt! Så la täcket vid sidan av mig, sen vaknar jag och fryser och vill ha tillbaka den. Då har katten lagt sig på den och ligger raklång brevid mig i sängen, och på andra sidan har jag älsklingen som ligger jäääääääääätte nära mig.. Så får inte mitt täcke och försöker därför sno lite av älsklingen.. :P Men han vaknade.. Haha. Nemen då fick jag låna lite täcke av honom och så höll han om mig för att värma mig. Men så fick jag panik, kände mig så inklämd eftersom katten låg på andra sidan om mig. Är ju van vid att det är helt fritt på den sidan. Så jag började nästan gråta :P Och sen blev det alldeles för varmt för älsklingen att hålla om mig så.. Ja.. Men tror jag lånade lite av hans täcke fortfarande.. Haha. Och varför tog jag inte bara täcket ifrån katten? Jo, så här är det.. När jag är nyvaken eller bara halvft vaken så är jag knäpp, riktigt korkad. Tänker inte så långt. Och så vill jag inte väcka katten.. Och så kanske jag låter för mycket så att jag råkar väcka lillgubben som ligger i sin vagga brevid sängen.. Aja. Jag överlevde ju i allafall.

En rolig (inte så värst roligt) sak förresten. Igår på återträffen så fick vi ju se allas bebisar. Och när vi gick på de där utbildningarna så tyckte jag att det var skittråkigt att vara den som hade bf (beräknad födsel) sist av alla i gruppen. Kändes ju inge kul :P Men i allafall.. Igår när vi skulle säga när minisarna kom ut så kom de fram att min gubbe kom först! Så han var äldst igår fast han egentligen skulle ha varit yngst. Det var bara en som hade gått över tiden, och hon gick över elva dagar, fast hon hade ändå bf efter att min lillgubbe kommit. Ok, anledningen till att Kasper var äldst igår kan ju myyyyyyyycket väl bero på att jag blev igångsatt och att han därför kom fyra veckor för tidigt :P Men ändå :D Han var ju liksom ändå inte liten när han kom. Han var ju väldigt stor för sin ålder (och detta gör mig ännu gladare att han kom tidigt).


Jag bara älskar den här bilden!!!
Han ser ut som en blandning mellan fluga och en elefant.
Här är han några dagar gammal och har sin andningsmask och lappar för ögonen eftersom han skulle sola.
Och så har han ju förstås sonden som går in i näsan.
Men som ni ser, han var ju inte direkt spinkig :P
Och nu.. Han blir åtta veckor imorrn... Tiden går fort.

Kommentarer
Postat av: Jonna

svar: Tack, visst e han =)

2009-01-28 @ 10:49:57
URL: http://jonnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0