Brist på liv..?

Jag lever och andas

Madde är allt för söt :P Jag lever gumman och mår bra :D Haha

Igår hade jag det väldigt trevligt :) Var hos min mamma och så kom min brorsa på besök med sin assistent, vi käkade gott och hade det allmänt trevligt. Assistenten ska ha barn snart och fick veta att hon blivit flyttad från april till 23 mars. Så hon var helt fascinerad av min lillgubbe och var lite panikslagen eftersom hon aldrig hade hållt i ett barn förut och visste absolut ingenting om bebisar. `Välkommen till min värld, men tro mig.. Man lär sig sjukt fort och allt bara faller på plats när du väl står där med bebisen`. Det var mitt svar, och så är det ju också. Jag hade aldrig i hela mitt liv hållt i ett barn eller ens knappt träffat en bebis innan jag fick min michelingubbe :P Och som tur är så är vi människor tillräckligt smarta för att lära oss saker fort när vi måste anpassa oss till en situation.
Hon hade i alla fall tusen frågor kändes det som :P Allt från hur ont det gjorde att föda till hur man ställer barnet i dagiskö. Eller förskola som det nu heter. Och så fort Kasper skrek och jag skulle fixa med honom så frågade hon hur jag visste vad han skrek om och hur jag visste vad som var det rätta att göra. Men samma sak där, man lär sig att känna sitt barn och vet vad de skriker om i speciellt situationer och hur de ska tröstas just då. Ganska häftiga varelser vi är som kan veta sånt va? :P
Kasper fick i alla fall två presenter. När de var på Kanarieöarna i höstas så hade min bror köpt en body och en sjuuuuuukt mjuk filt. Så hade han även ritat ett jättegulligt kort :D
Jag lånade några skivor av min mamma med sån där musik som man kan höra Indianer spela ute på stan (allafall här i Stockholm). Tycker den musiken är så otroligt skön och med mycket stämning så därför tänkte jag att lillgubben kan få lyssna på det när han är riktigt upprörd. Kanske då kan hjälpa honom att bli lugn. Ångrar mig att jag inte lät honom lyssna på musik när han låg inne i min mage, då kunde han ju blivit lugn av att höra den bekanta musiken.
Ringde även de där viktiga samtalen igår, och tro mig.. Det var vääääldigt, och då menar jag väldigt bra nyheter!


Han kommer bli het i sin nya body


Vissa gånger kan det vara skönt att gosa ner sig i en mjuk filt!

Dagens planer är väl inte helt bestämda. Jag och Erica pratade igår om att kanske gå ut och gå med våra småttingar idag. Men jag tycker inte att vädret är sååå mysigt. Men vill hon fortfarande gå ut så är det klart att jag hänger med. Skulle även behöva gå förbi skolan (eller aah, min gamla skola) och lämna tillbaka en bok som jag lovat en lärare. Har även lovat den läraren att jag ska komma förbi och visa upp min lillgubbe.
Sen så måste jag handla så jag kan fixa nån god mat :D

Har nu tagit fram whiteboard-tavlan som jag köpte för nån dag sen och börjat fylla på listan med saker som jag ska göra. Nu ska tavlan bara upp på väggen så är allt skit bra :P Funderade på om jag skulle skriva upp det på att-göra-listan också. Liksom ´Häng upp mig på väggen`.

Är förresten nästan klar med den där grejen som jag örjat sy på. Hoppas väl på att hinna klart med den idag. Beror ju bara på hur allt går, hur mycket lillgubben hade tänkt att sova och lite sånt.

Nu kommer nog lillgubben vakna till när som helst och vara hungrig så bäst att springa och fixa lite innan.

Hej på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0