Varför ska man få sjukdomar..?

Jag är fan ledsen. Mår riktigt kasst. Så jävla ledsen. Deprimerad kanske? Varför drabbade det här mig? Och jo tack, jag har väl mig själv att skylla. Jag är så jävla förbannad. Varför är jag så dum? Varför har vi människor en förmåga att vara idioter?
När jag läser runt på nätet om min helt underbara sjukdom (fatta sarkasmen) så förstår jag att det är mitt eget fel. Jag får nu stå för mina misstag och ta skiten. Den som sig in i leken ger får leken tåla. Eller nåt sånt?

"Gikt kan uppstå efter behandling med vätskedrivande medel, frosseri, stort intag av alkoholdrycker eller vid metabolisk gikt." Så står det på Wikipedia.. Och ja.. Vad kan passa in på mig? Har inte fått vätskedrivande medel, har vart gravid nyligen så det beror inte på alkohol och det sista passar ju inte heller.. Så vad återstår? Frosseri? Hmm.. Tack för den. Mina symtom började väl ungefär för 4 månader sen, alltså när jag var gravid. Jag kunde inte äta ett piss när jag var gravid.. Så då kan ju inte sjukdomen bero på graviditeten. Nej, jag får helt enkelt skylla mig själv för att jag är så fucking jävla äckligt beroende av att äta så jävla mycket skit. Ja för vi gottar ju oss inte bara liten jag och älsklingen.. Ändå lyckas han hålla sig pinnsmal.. Så sitter man här och tar skiten och är skit förbannad just nu. Ja, förbannad på mig själv. Idiot jag är. Hur kul är det att få en sån här sjukdom innan man hunnit fylla 21? Bra chanser i livet eller?

Jag får fan börja ta och ändra på mig. Vet dock att jag aldrig kommer klara det själv. Måste därför få sjukt mycket stöd av alla runt omkring mig.. Och det vet jag att jag får om jag bara ber om det.. Men hur lätt är det? Får i alla fall försöka.
Ska man försöka sluta med allt skit. Så alltså.. Ingen jävla onyttigheter nu. Det får jag hålla mig med begränsat till speciella tillfällen. Alltså födelsedagar och typ dop.. Då kan man få äta onyttigt.. Men annars är det fan dags att skärpa sig.

Ni som följt min blogg har kunnat följa att jag under de senaste dagarna känt mig deppig och därför inte orkat skriva blogg.. Vet dock inte vad som stört mig. Igår kände jag att allt höll på att vända och att jag skulle bli glad igen. Men va fan händer? Puffpang.. Hej här har du en sjukdom. Ha så kul.

Vi människor är idioter. Vi klagar och gnäller.. Mycket är ändå vårt eget fel. Det är ändå vi som orsakar vårt eget lidande för det mesta.

Jag som hade sett framemot lördag. Då skulle vi fira Robins födelsedag, massa vänner och så hade jag tänkt unna mig att dricka lite. Och nu? Neeej.. Starka mediciner istället. Oh happy days!

Kommentarer
Postat av: Hege - Mamma i Augusti!

Det betyder inte allts att det är din fel! Man ska inte tro på allt som står på nätet! Jag fick veta att jag har en hormonisk obalans i kroppen (sjukdommen heter typ PCOS eller något sånnt) och då sa en läckare till mig att det berodde på att jag var överviktig och enbart därför! Han va till och med läkare och sa det och vart jag än läste på nätet så stod det att det nog var så som han sa. När jag kom till min läkare så förklarade han för mig att jag inte ska lysna på han den andra läkaren för han värkar inte veta ett dugg! Nästan alla sjukdommar är ärftliga, och det kan gå LÅNGT tillbaka i tid! Typ farfars farfar å sånnt! Min mormor hadde typ det samma som jag fast hon fick inte veta det förens hon var jätte gammal (eftersom att det är nyligen man har kommit på den hära sjukdommen typ)!



Det betyder inte att jag själv kanske har petat lite på det genom att vara överviktig, men man ska inte tro på wikipedia å google inte! Sjukdommar kan alla få å det är inte din fel, så de så!

2009-06-16 @ 06:20:43
URL: http://hegeisbrekken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0