Och så var hemligheten avslöjad!

De flesta gissade på att vi skulle skaffa barn, köpa hus eller gifta oss. Kakan drog med gissningar om att vi skulle gifta oss på Sigtuna rådhus i sommar och ändrade sig sedan till att det skulle vara på Kaspers dop vi ska gifta oss. Jenni gissade bara på att vi skulle gifta oss. Och vad var hemligheten nu då?

VI GIFTE OSS PÅ SIGTUNA RÅDHUS IGÅR!!

Eftersom Kakan var så nära så borde väl hon 2,50:-, och Jenni ska väl ha en hel femma :P Och varför hade vi inte berättat för folk? Jo eftersom vi inte ville ha ett stort bröllop. För oss räckte det att få gifta sig och bara fira detta med familjen. Så vi hade tänkt att chocka alla så vi sa bara till våra familjer att vi skulle göra något igår. Vi sa inte vad vi skulle göra men sa åt dem att vara finklädda och ha kamera med sig. Så i bilen så gav jag vägbeskrivning tills vi kom fram. Men det tråkiga var att alla (våra familjer) hade gissat på att vi skulle gifta oss. Men för att inte förstöra det roliga så sa dem inget. Så kom vi fram till Sigtuna rådhus och avslöjade oss. Och så glada alla blev :D Kanske berättar i ett annat inlägg om självaste dagen om jag orkar :P Haha. Jomen det kommer.

Så Fredrik friade till mig för lite över en månad sen och självklart sa jag ja. Vi har ju varit tillsammans i tre år och har ett barn ihop. Så varför inte? Direkt bestämde vi oss för att hålla det hemligt. Och suck vad jobbigt det var att inte få säga ett ord till någon!!

När kvinnan hade vigt klart oss så berättade hon lite om rådhuset och då fick vi bland annat veta att Sigtuna rådhus är världens minsta rådhus som är i bruk och att folk reser dit från hela världen för att gifta sig. Det är en riktigt turistatraktion. Lite roligt eftersom vi valde det rådhuset eftersom det är det som ligger närmast :P Rådhuset blev klart 1744 och har två rum. Så utan att själv först ha vetat om det så lyckades vi välja ett sånt ställe för giftemålet som är historiskt och välkänt. Lite imponerande.

Så förutom att det var min födelsedag och min och Fredriks tre års dag igår så blev det även den dagen då vi gifte oss :)

Snart kommer ett inlägg där jag berättar lite mer om dagen, och så bjuder jag självklart på lite bilder :)

Kommentarer
Postat av: Jenni

Wohoo ja vanne en femma :D:D

Jääätte grattis till er..e så glad

2009-02-23 @ 14:25:30
Postat av: Teresa

Hej,

jag såg namnet Laura idag och började tänka på dig. Av någon anledning lyckades jag komma ihåg din bloggadress från det att du kommenterade hos mig för någon månad sen.



Jag kikade in här och jag blir helt tom på ord. Som din mamma sa; tänk att du har upplevt ditt livs tre största händelser på 2,5 månad. Du har gått igenom så otroligt mycket sorg, men samtidigt riktigt mycket glädje!



Jag önskar dig, Kasper och maken ett underbart liv tillsammans - och ett stort GRATTIS på födelsedagen i efterskott.



Det skulle vara roligt om jag fick träffa dig (och Kasper!) för gamla goda tiders skull.



/Teresa

2009-03-04 @ 20:12:18
URL: http://www.alltforforaldrar.se/tumadre

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0