Nu var jag lite duktig..

Hej hej hallo

Då var man hemma igen då, eller har vart hemma redan en timme.. Men ändå :)

Vi (jag och Kasper) skulle idag till min skola för att lämna tillbaka en bok som jag skulle lämnat tillbaka i början av december.. Men aja.. Lillgubben skulle ju ut då så de vart inte av och sen har jag skjutit på det :P Som tur är så är läraren snäll och var bara glad för att se mig och sa att det var lungt att jag segat, hon hade hört att jag inte mått så bra. Snäll lärare :) Eftersom Erica var i skolan så tog vi en fika med henne innan vi gick hem. Och nej, jag tog inget onyttigt utan faktiskt bara en kopp kaffe :)

Innan vi gick till skolan var vi och handlade lite på Ica också. Och eftersom det är fredag så känner jag alltid för att lyxa till det med något gott. Men efter mitt utbrott igår så tänkte jag att något onyttigt ska det ju inte köpas :D
Och resultat av vad det fick bli har ni här :

Vindruvor, korg med kiwi, två askar physalis, päron, äpplen och apelsiner :)

Tänkte väl kanske fixa ihop en fruktsallad till ikväll när vi kollar på Let´s dance. Och physalisen var jag tvungen att köpa eftersom Madde pratade om dem här om dagen (har ju ätit de förr också) och så fick man två för 20:-

Såhär fin fruktskål har jag i köket nu. La in de två äpplen och bananer som jag hade hemma sen innan :)

Åt precis en god lunch :) Det var resten av köttgrytan (resten som blev över av de två portionerna jag och älsklingen åt och av de två matlådor som las i frysen). Men eftersom det bara vart fyra portioner ris så sparade vi resten så jag kunde äta det till lunch hemma och ha något annat till. Så det fick bli pasta som låg i frysen sen förra veckan. Intressant va? Vill i alla fall komma fram till att det var sjukt gott. En riktigt god köttgryta och är ruskigt impad över mig själv eftersom jag improviserade och använde inget recept alls.

Här har ni då min lunch. Och så vart det ju självklart kaffe efteråt :D

Oj, glömde publicera inlägget innan jag sprang iväg. Men Madde sa nåt intressant som jag bara var tvungen att testa :P Om ni nu är intresserade så handlade det om att tvätta sängkläderna i maskinen och vilket program man valde.. Då skulle de enligt henne bli jättemjuka.. Så vi får väl se när maskinen är klar om Madde ska få en trofé eller inte :P Vad jobbigt det kommer att bli ikväll när jag märker att vi inte har några sängkläder.. Kommer säkert märka det precis när vi ska lägga oss och efter att vi precis fått lillen att somna. Och varför jag inte fixar det nu? Jag ooooorkar inte :P Nemen har så ont i ryggen så det får vänta lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0