Min födelsedagspresent

Gooooood morgon
Kan ju berätta att jag var lite osmart igår. Efter en av de anonyma kommentarerna som jag fick igår till inlägget om min hemlis så undrade jag ju vem det var. Nu när jag satt och läste kommentarer så kom jag på att jag faktiskt kunde jämföra ip-adresser. Så Kakan, du är avslöjad :P Haha. Men ge mig fler funderingar på vad det kan handla om! De kommentarerna som jag fått in är riktigt roliga men är ingen som gissat rätt än. Ni kan ju gissa fram tills jag avslöjar mig. Tänk på att det är en heeel femma som står på spel :P

Tänkte nu berätta om vad för roligt jag beställde till mig själv i födelsedagspresent.

Så låt mig presentera min nya vän:

Nikon D60.
En del av er som läser min blogg slaviskt kunde nog gissa att det var en systemkamera jag köpt.
Köpte ett paket från ONOFF där man fick med huset, ett objektiv, 4GB SD-minneskort, kameraväska och UV-filter :)

Anledningen till att jag ville ha en ordentlig kamera är för att min digitalkamera (en Canon digital Ixus, kommer inte ihåg vilket nummer :P) har några år på nacken :P Den är ju bra och så.. Men när min lille Kasper blir mer aktiv så vill jag kunna fånga alla hans bus med en ordentlig kamera. Nu så fotar jag ju alla bilder med min mobilkamera som har en ruskigt bra kamera, den är till och med bättre än min digitalkamera. Men jag har svårt att tänka mig att man kan använda den bra när Kasper väl börjar med alla busigheter. Den tar ju liksom jättebra bilder på objekt, alltså typ grejer på nära håll som inte rör sig. Och det låter väl inte som en bebis? Ne, så det fick bli en ordentlig kamera nu :)

Igår så möblerade vi om lite i sovrummet och ändrade lite annat. Idag ska jag storstäda. Dock inte sååå kul eftersom jag knappt kan röra mig. Har så sjuuuuuukt ont i höften att jag inte helt kan röra höger ben :( Så jag stoppar i mig massa värktabletter, använder Voltarengel och så har jag på mitt bäckenbälte. Vill röra mig.

Ha en bra dag alla!

Kommentarer
Postat av: kakan

skrev jag inte mitt namn? faan:p antar att jag typ hade rätt:p fast inte helt rätt:p kom på en annan teori:p att ni ska gifta er när kasper döps:D kram

2009-02-21 @ 18:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0