Massa äckliga rötter och hårfärg

Duktig som jag var satte jag mig ner tidigare och planerade mat för hela nästa vecka och så var vi och handlade det som behövdes.
Har vart snäll idag och faktiskt hjälpt älsklingen med att plantera om en växt eftersom han inte kunde fixa den själv. Den är så stor (når taket) att det blev svårt för honom att fixa det. Så snäll som jag är så höll jag i växten samtidigt som han tog bort den gamla jorden och la i nytt i krukan. Så länge jag slapp se eller känna rötterna så var det ju lungt :P Jag tycker nämligen att rötter är det äckligaste som finns (fast så känner jag för många saker).

Nu så sitter jag i alla fall med hårfärg i håret. Och för er som inte vet så är jag ju riktigt blond på riktigt (är ju sån där riktigt blek människa) men för 3,5 år sedan så färgade jag håret brunt och så har det varit efter det. Så får man ju färga håret lite då och då eftersom mitt blonda hårfärg typ försöker tränga sig igenom eller nåt. Fast jag köper hårfärg som är permanent så dröjer det inte allt för länge innan man börjar se att jag egentligen är blond, och det är alltså inte utväxt som jag pratar om utan längs hela håret så hittar man blonda delar. Jag trivs i brunt hår och känner mig snyggare i det. Så får hoppas att jag blir nöjd idag också. Det här är faktiskt första gången på många år som jag inte kommer ha slingor i håret. Förut har jag alltid först färgat håret och sen dagen efter fixat slingor. Jag färgar alltid håret hemma eftersom jag tycker att det är äckliga priser hos frisören. Och jag tycker att jag är duktig på att färga själv (till och med slingorna kan jag fixa själv och vara nöjd). Haha, usch vad ego det där lät. Men som sagt, inga slingor denna gång. Ett tips till er som färgar håret själv (eller låter en kompis fixa det): Man brukar ju ofta lyckas kladda ner sig själv lite med hårfärg på pannan och på andra delar också. För att slippa torka bort det direkt och för att det inte ska bli så svårt att få bort så är det bra att smörja in de delar med vaselin :) Då är det inte bråttom att torka bort och så går det väldigt lätt att få bort det sen när man är klar med hårfärgningen.

Mahognibrunt med koppar blir det denna gång :)

Nu är min käraste så duktig att han håller på att tömma avloppet under badkaret (det får han fixa eftersom det också är en av de sakerna som jag tycker är brutalt äckligt). Det började verkligen bli dags för det eftersom när man stod och duscha så tog det ganska lång tid för vattnet att rinna ner så man fick stå där med vatten upp i knäna typ. Och eftersom jag inte vill stå där med färgat vatten upp i knäna så erbjöd han sig att fixa det :) Det blir mycket gegga där snabbt eftersom jag har långt hår och eftersom vattnet från tvättmaskinen passerar där också.

Det här var ett sånt där riktigt intressant inlägg va?


Bara för att det var längesen jag la upp en bild på honom.
Ser ni hans rivsår på högersida av ansiktet? Efter i natt insåg jag att jag måste ta tag i saken och köpa nagelfil så jag kan fila ner hans naglar! Sagt och gjort, så nu slipper mamma och bebis vara fulla med rivsår :D

Kommentarer
Postat av: Madde

Sötgubbe =)

2009-02-15 @ 19:05:47
URL: http://normalsaltad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0