Jag försöker komma tillbaka..

Hallo igen

Det finns en till anledning till varför det blir mindre bloggande har jag kommit fram till. Den senaste veckan har lillen blivit mycket piggare och sover kanske bara 3 timmar varje dag, och ta mig inte fel. Jag tycker att det är hur gosigt som helst att han är vaken så mycket eftersom då får jag massa tid att umgås med honom :) Vad kan man egentligen göra för att aktivera en 2 månaders bebis? Han känns så rastlös många gånger och jag försöker underhålla honom men vet inte vad man kan göra :P Vi brukar i alla fall sjunga, leka flygande gubbe, leka luftbomb och liknande :P Haha. Men det jag ville få fram var att när han är vaken så känner jag inte för att sitta vid datorn och hålla på. Och sen när han väl sover så har jag ju annat som städning, tvättning, diskning och matlagning som ska göras.

Igårdagen var ganska händelserik. Jag och lillgubben började gå på babymassage, det är något vi ska gå på fyra onsdagar och det kostar bara 50 kronor för alla fyra gånger. Och då får man massageolja och en bok med sig hem sen också. Men vi träffade alla fall Erica och Loke vid halv tio så att vi hade tid på oss där inne sen. Kasper tyckte att det var hur kul som helst. Han var en av de barnen som skrek minst och den enda som inte behövde äta under hela tiden. Duktig pojk det :) Han njöt nog så mycket at stämningen :P Och när kvinnan som höll i det började sjunga Trollmors vaggsång så vart Kasper helt förtrollad :P Det var dock inte lika kul när hon skulle sjunga Imse vimse spindel, varje gång man sjunger att spindeln klättrade upp igen så börjar Kasper gråta :P Och så även denna gång :P Men det gick över fort.

Sen var jag hemma i några timmar med lillen och älsklingen innan jag behövde ta mig upp till vårdcentralen. Alltid lika hmm.. Kul.. Intressant.. Eller nåt sånt att träffa den läkaren :P När vi satte oss inne på hans rum så frågade han varför jag var där. Och då sa jag att jag hade fått hem ett brev där det stod att jag hade tid hos honom. Då kollade han i sin dator och sa "Vad braaaaa! du har nämligen en sjukdom" Jaha, tänkte jag och frågade vad för något. Då sa han att jag hade gikt och när jag frågade vad det är för något så sa han att det var bättre om jag sökta information på internet.. Kuuuul..? Njah. Men så skulle jag tydligen få medicinering mot den sjukdomen (det var ju inte den mystiska sjukdomen jag fått, hade då istället fått den här förklarade han). När jag sedan hämtade ut medicinen så frågade jag apotekspersonalen vad det var för sjukdom och hon kunde svara enkelt på min fråga :)

Så jag har alltså gikt. Och vad är det kanske vissa av er undrar.. Det orsakas i alla fall av att halten svårlöslig urinsyra i blodet ökar och faller ut i kristaller och detta ger akut inflammation och som gör att leder svullnad, rodnar och ömmar kraftigt. Man kan även drabbad av njursten. Gikt ger återkommande attacker i en led, inlagringar av kristaller i huden, njurfunktionsnedsättning och njurstenar. Så nu har jag alla fall fått riktigt starka mediciner som jag kommer vara hög på :P Man kan bli väldigt trött av dem och en inte så rolig biverkning som klassades som en normal biverkning var hjärtinfarkt. Kanske ska hålla mig hemma och inte röra mig.. Eller? :P  Men nu vet vi i alla fall varför jag har så sjukt ont. När jag ätit medicinen i en vecka (det är absolut maxtid på hur länge man får äta den medicinen) så ska jag till labb och lämna nya blodprover.

Resten av kvällen spenderade jag med mina käraste. Lagade en god (onödigt att göra äcklig) ost- och skinkpaj igår till middag :) Och så kollade vi på Batman Begins, den var helt okej men lyckades inte fånga mitt intresse förrän de var typ 40 minuter kvar av filmen och den är ändå över två timmar lång :P Så jag tycker att The dark knight var mycket bättre. Fast vem vet, jag kanske bara var för ointresserad av film igår. Men vi har ju köpt typ 20 nya filmer senaste tiden så vi har en del att kolla på. Och ikväll ska vi se nya avsnittet av Lost :) Måste ju vänta tills älsklingen min kommer hem.

Är den inte vacker min paj?




Stackars er som får stå ut med så tråkiga inlägg nu :P Men efetrsom jag skriver så sällan just nu så vill jag ju uppdatera om allt som hänt så därför hamnar andra slags inlägg lite vid sidan av :P

Kan passa på att gnälla om att jag är riiiiktigt trött och seg nu. Undra om det kanske är medicinen som är så stark..? Antagligen. Kul att vara en zombie den kommande veckan.

Har även kommit fram till en sak. För fram till någon vecka sen så hade vi alltid Zoegas starka kaffe hemma och då räckte det med två koppar om dagen och jag kände mig nöjd. Men den senaste tiden har jag kunnar dricka huuuur mycket kaffe som helst utan att bli tillfredställd. Men en kväll här så kom jag på vad det beror på! Vi har ju bytt kaffe! Jobbigt läge eftersom älsklingen köpte typ åtta förpackningar med det kaffet eftersom det var specialpris.. Och det är inte alls lika starkt som jag är van vid. Så får väl helt enkelt dricka massa kaffe så det tar slut så jag kan börja få mitt starka kaffe igen.

Ne, nu ska jag käka lite lunch (pasta med skinksås) och dricka en kopp kaffe. Sen kommer resten av dagen bestå av tvättning, lillemans lekar och så ska jag laga en ritkigt god köttgryta tills ikväll :)

Har ni tur så kanske vi hörs mer redan senare idag. Kanske kommer glöden tillbaka ;) och så får ni hålla utkik för snart kommer det upp en överraskning här på bloggen :)








Kommentarer
Postat av: Beyond the sun

Vad kul! :)

Har du bara läst några få kurser eller hela utbildningen? :) Jag ska läsa hela utbildningen, till undersköterska :)



Grattis till bebben förresten!

2009-02-12 @ 12:58:30
URL: http://fifteenminutes.blogg.se/
Postat av: NIKI

Mums :)

2009-02-12 @ 18:21:13
URL: http://niczue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0