God söndagmorgon på er

Jag måste vara lite knäpp. Det vart ganska sent igår, kom väl i säng nångång närmare halv 2 men ändå gick jag upp 8.20 imorse. Känner mig hur pigg och utvilad som helst. Jag kan verkligen inte sova längre på mornarna nån mer. Och visst är det väl bra att inte sova bort hela dagen.. Men hade vart skönt att sova lite länge på helger i alla fall. Båda mina gubbar ligger fortfarande och sover och lär göra de ett bra tag till. Speciellt Fredrik, men lillen kanske vaknar ett tag och är hungrig. Så här sitter jag med morgonkaffet. Och eftersom jag känner att jag aldrig kan få nog av kaffe har jag kommit på en underbar idé (tyvärr).

Man kan dricka kaffe ur gigantiska koppar och bara dricka några koppar per dag :P Då känns det inte lika mycket :D Det framgår nog i och för sig inte av bilden hur stor muggen är.

Igår då, ja det var väldigt trevligt och vi bjöds på otroligt god mat. Vi var alltså hemma hos Ica och Robin för att fira att Robin fyllde år :) Hela 26 år blev han. Grattis igen. Och hur bra är det inte att bli bjuden på middag hemma hos en kock? Ica och Robin har vart tillsammans nästan 1,5 år och ännu hade jag inte fått smaka Robins mat :P Men igår var det dags :P Och det var ju inte lite fint heller.


Toast med skagenröra och lite salladsgrejs.
Uuuh, om de bara visste hur besatt jag är av skagenröra!

Klicka för större bild:


Det såg ut som muffins, antagligen eftersom de var gjorda i muffinsformar. Men det var i alla fall potatis och hur sjukt gott som helst :D Och till det fick vi en fransk köttgryta och den hade en alldeles underbar smak! Och till och med jag som har köttfobi tyckte att köttbitarna var bra!


Och vad är en perfekt middag utan efterrätt?
Nån slags chokladgrejs (kommer inte ihåg vad den heter) och så glass till.
Den där chokladgrejen var helt fantastisk, konsistensen inuti var riktigt spännande!

Tack för en helt underbar middag!

Tyvärr så gick vi hem ganska tidigt (halv tolv) igår, men de flesta var ju ganska trötta ändå så. Men våran kära lille vart övertrött och bara skrek och ville inte somna i sin vagn (han saknade ju sin vagga). Så när vi kom hem fick han mat och somnade gott och har sovit riktigt bra i natt.


Idag så blir det nog en mest ganska slapp söndag här hemma med mina pojkar. Om jag orkar så ska jag färga håret och så borde jag planera maten för hela nästa vecka och gå och handla allt.

Tänkte på nåt spännande tidigare som jag hade tänkt berätta, men har ni glömt vad det var :P Får väl återkomma om jag kommer på vad det var.

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Zandra

sv: Visst gör dom! :D



Gud vad den där chokladsaken ser goooood ut! :D

2009-02-15 @ 10:57:36
URL: http://decevven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0