Det här med vården..

Min hand har bara blivit värre och värre. Jag kan inte längre sova på nätterna för att det gör så sjukt ont. Så istället ligger jag där och gråter. Och hur kul är det?
Så efter massa tjat från Fredrik och Madde så ringde jag till vårdcentralen. Min medicinering tar slut imorrn och då ska jag till labbet för att ta nya prover. Men eftersom det bara blivit värre och värre så tyckte Fredrik och Madde att jag skulle ringa för att få en ny tid. "Vi ringer upp dig klockan elva i förmiddag". Strax efter elva ringde dem och jag berättade läget.

Sjuksyster: Ok, men du har väl inte lämnat de prover som du skulle ta i veckan?
Jag: Nej, jag skulle göra det när medicineringen är över och den tar slut imorrn så tänkte lämna prover då.
Sjuksyster: Ok...
Jag: Men handen har ju bara blivit värre och värre. Jag kan inte längre sova och inga smärtstillande hjälper.
Sjuksyster: Ok, men du äter medicin? Har handen blivit nå bättre av dem?

Öhm.. Sa inte jag precis att MEDICINERINGEN tar slut imorrn och att handen blivit MYCKET VÄRRE?

Jag: Jaa, jag äter medicin och handen har bara blivit värre så jag skulle gärna vela träffa en doktor.
Sjuksyster: Men proverna då?
Jag: Dem tänkte jag som sagt ta imorrn.
Sjuksyster: Jaha, men dåså. Men vi ringer ju dig om det är något som är fel.

Suck.. Om något är fel? Öhm.. Jag KAN INTE sova för att jag har så ont och bara gråter. Jag KAN INTE röra min hand. Jag har OOOOOOOOOOONT! Det har bara blivit mycket VÄRRE sen jag började med medicineringen!!!

Och dessutom sa doktorn jag var hos förra veckan att jag skulle ringa så fort det blev problem! Får inte jag nån jävla hjälp snart så går jag inte till den vårdcentralen nån mer!  Och sen vill jag inte ens träffa den här doktorn mer som jag hade sist eftersom han inte pratar svenska. Tog en kvart för honom att förstå att jag fött barn!!!!

HUGG AV HANDJÄVELN DÅ!!!!

Är inte på så dåligt humör som det här inlägget kan få mig att verka, är faktiskt på bra humör :) Men inte nöjd med vården. Pinsamt att tänka att man själv är en sån som jobbar inom vården. Usch..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0