Den nya boken: Städa, del 1

Satt och bläddrade lite i boken som Fredrik fick av sin syster i födelsedagspresent (bild på den finns att se i ett inlägg lite längre ner). I den boken har de jämfört lite vad svenskar tycker om städning. De jämförde städning till exempel med motion där de skrev att de flesta tycker att dt är roligare att träna när man väl investerat i ett gymkort och schyssta träningssskor, detta skulle i allafall vara roligare än att göra sit-ups framför tvn där hemma. Och visst kan man hålla med om det?

Då var deras tips inför städning att man skulle investera i något som kunde göra städningen roligare. Att man till exempel skulle köpa en ny sopborste eller en cool dammsugare och att städningen då skulle bli roligare. För att man lättare ska lockas av städningen ska städgrejerna vara estetiska, annars så är det inte lila kul att använda dem. Och om städprylarna dessutom är riktigt snygga så kan de ju stå inom räckhåll och inte gömda i ett skåp.

Håller ni med?
Skulle ni tycka att det var roligare att städa om ni hade schyssta städgrejer?

Jag antar att det stämmer in lite på mig själv i allafall, men grejen är ju den att jag tycker om att städa så det blir svårt att säga. Men kan ju erkänna att de gånger som jag köpt nya städgrejer har jag varit värsta förväntansfull och sett fram emot att få använda dem. Fast det kanske har något att göra med att jag är sjukt lättimpad? :P Haha, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0