Barbie 50 år

Man får väl helt enkelt gratulera Barbie på födelsedagen!

Ja, 50 år. Och hon ser inte ett dugg äldre ut än vad hon gjorde då för 50 år sedan :D Haha. 50 år och fortfarande en populär leksan. You go girl! Tycker det är en väldigt trevligt leksak och kommer ihåg hur mycket jag själv älskade att leka med Barbie när jag var liten. Jag gjorde egna kläder till dem, i och för sig så gjordes de av svarta sopsäckar och strupbyxor som jag tog sönder. Men när man gjorde av de svarta sopbyxorna så vart det ju typ läderbrallor. Hett :D
Det roliga med Barbie är ju att få byta kläder och sitta och titta på hur fina de är (nej detta är inte något som jag gr dagligen). Men som en liten flicka sitta där och drömma sig bort när Barbien har sina princesskläder, så kan man sitta och drömma om att man själv skulle vara den Barbien. Cute. Nu är det väl inte så att jag menar att de små flickorna ska sitta och drömma om att vara lika smala och ha just den kroppen som Barbie har, jag tänkte mest på kläderna.
För ett tag sedan kom ju Bratz dockorna, och för att vara helt ärlig så tycker jag att de är riktigt hemska. Maaaaaaassa smink och kläder som inte tänker någonting alls. Nonononono. När jag var gravid så sa jag till alla att om jag får en dotter så får de absolut aldrig köpa en Bratzdocka till henne. Inga översminkade halvnakna dockor för min lilla flicka! Barbie äger! Och My Little Pony också (apropå inget).

Hur många leksaker finns de egenligen som hållt i så många år som 50? Typ Barbie och Lego? Lego är ju också riktigt coolt. Lego får barnen att vara kreativa och sitta och koncentrera sig på en sa länge. Tyvärr så får man ju vara lite äldre innan man börjar hålla på med Lego, fast fram tills dess så finns ju faktiskt Duplo och för er som är intresserade så kan man faktiskt sätta ihop Duplo med Lego. Så lillbarns Legot kan man använda sen när man blivit större och får storbarns Lego, eller ja Lego :P Fett coolt :D

Så intressant inlägg var länge sen sist va? :P


Kommentarer
Postat av: Becky

både barbie å lego är skitbra leksaker tycker jag :D

2009-02-05 @ 11:59:28
URL: http://rebeccatherese.blogg.se/
Postat av: Kalle

såg du på nyheterna i går om detta? haha samlarna? en hel lägenhet med barbiedockor, galet! haha

2009-02-05 @ 18:50:57
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: Jackeline Perez

leggo hhaha !:)



puss

2009-02-05 @ 20:08:40
URL: http://perezjackeline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0