22 februari 2009

Ja, tänkte då försöka berätta lite om igår. Varnar redan nu om att inlägget kan bli långt, så läses på egen risk.  Som ni kunnat läsa i det tidigare inlägget så hände det massor igår. Det var min födelsedag, min och Fredriks 3 års dag och så gifte vi oss i smyg!

Ja vart ska vi börja? Fick födelsedagspresent av Fredrik på morgonen (halsband med matchande örhängen) och så sa han att jag skulle få mer presenter imorrn (idag). Vi gör så att jag lägger in bilder på alla födelsedagspresenter som jag fick igår lite senare :P Men bilder kommer på allt. Senast imorgon.

Vi hade bestämt att vi skulle träffa min familj nere vid bilen klockan 13 och att Fredriks familj också skulle komma. Så satte vi oss i bilen och jag gav vägbeskrivning till min mammas kille och så följde Fredriks familj efter med sin bil. När vi kom fram till Sigtuna rådhus så sa vi att vi skulle gifta oss och alla vart jätteglada och sa att det redan förstått att det var det vi skulle göra :P Haha.

Väl inne på rådhuset skulle jag och Fredrik först själva prata med domaren som skulle viga oss. Hon pratade lite och förklarade hur allt skulle gå till. Så fick våra familjer komma in i rummet och min bror och Fredriks pappa blev vittnen (de fick skriva på papper innan). Så om någon tvekar på att vi är gifta så är det dom man ska fråga :P

(De små bilderna kan ni klicka på för att få dem i större format)


Våra ringar.
Jag har fortfarande kvar förlovningsringen också (kvinnan ska tydligen ha så).
Så det känns konstigt med två ringar.


Vår kära lilla son i sina finkläder.

Jag hade ju beställt en ny klänning som jag skulle ha på mig. Men i lördags kväll så fick jag helt plötsligt för mig att jag inte skulle ha den på mig. Jahaja.. Jag äger inte speciellt många klänningar så då fick det bli min studentklänning istället :P Men den är ju snygg så det funkade alldeles utmärkt. Jag blev dock lite förvånad över att jag fick på mig klänningen eftersom det är två år sedan jag tog studenten och under den tiden har jag hunnit vara gravid. Den satt väldigt bra, förutom vid brösten som antagligen vuxit sen dess på grund av graviditeten.

Bild på mig i klänningen..?
Haha ne, ser ut som ett mongo på alla bilder ;)

Efter vigseln så åkte vi alla hem till oss där vi käkade tårta och öppnade våra födelsedagspresenter (Fredrik fyllde ju år för någon dag sen). Och som jag skrev där uppe så kommer bilder på alla presenter.


Vår vackra tårta


Riktig champagne till alla.

Sedan gick vi till en restaurang där vi hade bokat bord och bjöd alla på middag och dricka. Både jag och Fredrik tog oxfilé med massa spännande :P


Min vackra och alldeles underbara mat.


Min mamma och hennes kille käkade båda en fiskplanka och jag var bara tvungen att fota den eftersom den ser så rolig ut.
Liksom ni ser själva :D Citronskivan är som ett öga, broccolin är munnen, persiljan är som en fena på sidan och sen längst bak finns gurkstavar för att piffa upp. Hur cool som helst!
Till detta dracks öl och vin :)

Eftersom det var en söndag och de flesta skulle upp och jobba dagen efter så vart det inte så sent på restaurangen. Istället gick jag, Fredrik, Niklas (Fredriks lillebror) och Kasper hem till oss och käka glass och fortsatte dricka lite (inte Kasper, han sov). Så sov Niklas över hos oss eftersom vi gick och la oss rätt sent.

Stackars Fredrik skulle upp 8 idag för att åka till jobbet, och han mådde inte såååå bra när vi gick och la oss kan jag ju säga. Hände en olycka i sovrummet precis när vi skulle lägga oss så då krävdes lite städning. Fredrik och Niklas satt och drack massa ren sprit (och ni vet hur det slutar) Haha. Men jag höll mig till att bara dricka vin eftersom vi hade Kasper hemma och då vill jag inte bli full.

Så åkte Fredrik till jobbet nu imorse och jag och Niklas sov vidare så sött tills Kasper ville ha mat (jag var iofs uppe och matade honom 7 imorse) men så sov vi vidare. Så morgonen (eller förmiddag blir det nog) spenderade jag hemma med Niklas och Kasper. Jag och Niklas satt och käka mackor och kolla på tv. Så åkte han hem och jag fick börja med tråkiga vardagssaker :P
Nemen var tvungen att ringa Skatteverket för att se hur det blir med min namnändring och att fixa nytt leg och så :) Massa nya kort som måste fixas när man gift sig och ska byta namn ju.

Så hejdå på dig konstiga finska efternamn som ingen människa någonsin lyckas uttala eller stava till! Och välkommen mitt nya så alldeles riktiga Svensson efternamn! Nej, det är inte Svensson som är namnet, men det är ett riktigt svenskt efternamn som slutar på son.


That´s all for now people

Kommentarer
Postat av: Madde

Åh, låter ju som att det blev en riktigt lyckad dag :) ! Grattis FRU Laura ;) hihi, är så glad för eran skull :)

2009-02-23 @ 15:26:23
URL: http://normalsaltad.blogg.se/
Postat av: Anonym

Helt underbara ringar :G

2009-02-23 @ 19:21:36
Postat av: Fru Evelina

åh STORT grattis!!! vad underbart att ni gifte er på en så speciell dag för er! vi gifte oss på vår 3åriga förlovningsdag =).

Angående ring så har jag bara vigselringen på mig!

kramar

2009-02-24 @ 10:44:49
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Leia

Grattis!!

Och det där med ringar tycker jag bara det är fint med 2 ringar. Killen ska väl med ha båda sina ringar på. =)

Och maten ser jättegod ut!

2009-02-24 @ 12:11:17
URL: http://onlyforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0