Stekt tumme

Hallohallo.
Idag har det varit en hektisk dag. Jag och Kasper gick hemifrån 8.20 för att träffa Madde och Melker för att gå ner till stationen och åka till Sollentuna centrum för lite shopping. Strax efter 13 var vi klara med shoppingen och åkte hemåt. Tågen var lite försenade och så fastnade våran buss på stationen i all snö, men vi kom tillslut hem vid 15. Klockan 16 var jag och Madde tvungna att gå och handla lite till imorrn eftersom vi inte hann med det tidigare, och precis när jag gick så kom Fredriks mamma (hon skulle käka middag hos oss idag och komma med julklappar). Så fort upp och handla och sen hem för att laga mat och vara social. Nu sitter jag äntligen ner, barnet sover och det skulle jag gärna också göra :P

Köpte två hoodys från Gina tricot för presentkortet jag fick och jag älskar dom! Tack syrran :D Kasper fick nya brallor och tre par boxer. Så köpte jag även skolgrejer (block, penna, stift och sudd). Så nu är man fit for fight!

Madde fick mig plötsligt att inse att det faktiskt är julafton övermorrn, jag fick panik.. Tänkte om man kanske kunde föreslå för alla att vi flyttar fram julafton några dagar.. Det borde dom väl gå med på..?

Schemat är lite fullspäckat nu. Imorgon blir det städning, så ska vi göra ischoklad, slå in sista julklapparna, ta upp granen och klä den, kolla att vi har tillräckligt med skålar och sånt till julmaten.. Sen på kvällen ska vi på uppesittarkväll hos Madde och Seth. Äta nån ljuvlig middag och ge julklappar.

Ja sen är det ju torsdag och julafton. Då ska jag börja baka bröd (julvört) direkt när jag går upp på morgonen och sen lär det väl vara full rulle tills alla kommer runt 14.

På fredag, då vill jag sova och ta det lungt.. Men nu har Fredrik fått för sig att han vill åka ner till Tidaholm.. Ojoj... Åtta timmar i en bil är jag nog inte så sugen på, med all trafik också.. Så jag röstar på att stanna hemma!


Kommentarer
Postat av: Jenni

Vassego syrran :)

2009-12-23 @ 08:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0