Då var det klart

Ni kommer väl ihåg att jag berättade att Fredrik nu är pappaledig och att jag ska börja med något nytt i vår? Nu är det klart iallafall så nu kan jag avslöja allt. Jag hade sökt in på komvux för att få plugga lite ämnen, och idag kom antagningsbesket och jag har kommit in på alla de kurser jag sökte till.
Jag ska läsa studieteknik på dagtid (två timmar i veckan), demenssjukvård på distans (tror jag), matte b på torsdagkvällar och sjukvård på distans. Studieteknik är bara en onödigt enkel kurs som jag läser för att få tillräckligt med poäng, demenssjukvård har jag redan läst (fast under namnet hemsjukvård, och därför kan jag läsa den igen), sjukvården har jag redan läst men eftersom jag var höggravid så kunde jag inte göra min praktik och fick därför ig på kursen. Men nu när jag läst klart den kommer det betyda att jag är färdigutbildad undersköterska!! Wiie :D Och matte b, ja den fruktar jag för. Jag som suger så hårt på matte som man bara kan, egentligen inte ens godkänd i matte a..
Sjukvården kommer inte gå på mitt komvux här, men det är dom som fixade en plats till mig på ett ställe som heter MedLearn. Det är skönt, blir så glad av att kunna bli helt klar nu.

Idag har vi lekt med Madde och Melker, och det var supermysigt :) Dock var Kasper inte på sitt bästa humör (som han inte vart på se senaste veckorna) så det var väldigt mycket skrik så stackars lilla Melker blev lite rädd :P Kasper ska ju alltid krypa efter honom och det är väl inte det roligaste Melker vet. Jag försökte förklara för Melker att han ska ta för sig med leksaker och så och att han får säga till Kasper när han är elak.

Imorgon ska vi åka och shoppa med Madde och Melker. Jag fick ju 400 kr i presentkort på Gina tricot av Jenni i julklapp så nu måste jag ju använda upp den snabbast möjligt! Håll tummarna för att jag hittar nåt fint :)

Måste bara tipsa om dagens middag, mums! Lax- och räkpasta med apelsin. Mums!

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: sandra

Grattis!!! Va roligt att du kom in på all kurserna:) Måste kännas fint. Demenssjukvård lätt väldigt intressant (har jobbat på demensboende). Håller med dig om matte, det är ett drygt ämne. Men håll kvar tabke om vad skönt det är när det är klart:) Super kul att du kom in på allt:)



Ohja, dess värre hänger gnället med en lång tid efter att de blivit friska. Men idag tycks han bara vara på glatt humör igen.



Ha en riktigt God Jul!!!!

2009-12-22 @ 07:32:33
URL: http://mammansandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0