Årsöversikt

Vi hade planer för ikväll. Men redan igår kände jag mig konstig, hade feber men antog att det skulle gå över. Idag är det värre. Min kropp är så slut och jag orkar knappt röra en tå. Febern ligger väl nånstans runt 40.. Kanske inte behöver säga så mycket mer om hur våran nyårsafton kommer firas?

Har tidigare suttit och pillat på en årsöversikt, alltså vad som hänt under året :P Och om någon är så modig att man orkar läsa den så varsågod:

 

Januari – Haha, när jag läser inläggen som skrevs då så ser jag att många inlägg har något med pumpning att göra. Alltså att jag ofta satt uppe skumma tider och bröstpumpade (valde ju att inte amma). Det var sjukt jobbigt att pumpa i 45 minuter var tredje timme, antagligen därför som jag höll på med det i ”bara” två månader.
Höll även på att gå på vårdcentralen för att försöka få reda på vad det var för fel på min hand. Det var prat om mystiska sjukdomar och ja jag var väl inte så glad på sjukvården just då. Annars så levde vi väl lite som nyblivna föräldrar och allt som hör till. Det var en ganska tuff tid med en man som jobbade sjukt mycket, en nyfödd bebis och att jag precis förlorat min pappa.
Första gången jag och Madde träffades på riktigt också.

 

Februari – Här hände det väl lite grejer. Både jag och Fredrik fyllde år, vi firade tre år tillsammans och samma dag så gifte vi oss. Vi gjorde ju det lite i smyg men åh så mysigt och fint det var.
Jag fortsatte ha sjukt ont i handen, började få medicinering, fick diagnosen gikt (fast det var ju inte det i slutändan iaf). Började även få ont vid höften, på bröllopet kunde jag knappt gå för att jag hade så ont och i slutet av månaden åkte jag in på akuten och fick då veta att jag hade fått njursten.

 

Mars – Kasper fick sitt tre månaders vaccin och blev väldigt sjuk av den. Hade spydde ner allt som fanns, hade feber och åt ingenting alls på en hel vecka.
Fick även veta att handsmärtorna berodde på inflammation i ledbandet och så fick jag samtidigt ”diagnosen” att ischiasnerven låg i kläm och därför hade jag svårt att gå.
Sedan var det dop för lillgubben och då var det världens fest.

 

April – Fredrik jobbade massor, jag var ute och promenerade typ hela tiden. Lyckades gå ner typ 15 kilo och med det försvann allt med smärtor. Kände mig väl ganska ensam och därför var vi ute hela tiden.
Vi gjorde även en minisemester vid påsk och åkte på en kryssning. Och så föddes världens bästa Melker :D

 

Maj – Såg väl ganska mycket ut som april, Fredrik jobbade heeela tiden och jag var ensam väldigt mycket. Levde på som vanligt med man, barn och hushåll att ta hand om.

 

Juni – Vi firade Fredriks bror som tog studenten och så var jag på möhippa, första gången jag var ute själv sen innan graviditeten och åh fy vad sjuk jag var! :P Lillgubben blev ett halvår och äntligen hade Fredrik semester. Vi åkte ut på landet, skulle egentligen varit där i lite över två veckor men det slutade med att vi kom hem efter en vecka.

 

Juli – Eftersom vi inte var på landet så länge som planerat så åkte vi på en kryssning till Helsingfors istället. Hur sjukt mysigt som helst hade vi.
Vi passade även på att göra en utflykt till Skansen och njuta av sommaren.

 

Augusti – Fredrik hade en veckas semester igen och då åkte vi till Finland med min mamma och hennes kille.
Jag och Madde gjorde även våran första tripp till Stinsen, och det var då allting vände. Efter den hysteriska dagen har vi varit oskiljbara :D

 

September – Jag och älsklingen åkte på bröllopsresa till Egypten i en vecka. Kasper var hemma hos min mamma den veckan och jag höll på att dö av saknad! Men vi hade en fin semester med massa värme och det underbara röda havet.
När vi kommit hem så spenderade jag och Kasper största delen av våran tid med Madde och Melker.

 

Oktober – Vi umgicks sjukt mycket med Madde och Melker och hade det hur mysigt som helst.
Sen vart vår älskade katt sjuk och jag var livrädd, vi var hos veterinären med henne och hon fick mediciner och vi hoppades på det bästa.
Jag var hos läkaren och fick veta att mina trumhinnor var spräckta, usch inte alls kul.

 

November – Det här var verkligen inte en bra månad för vår familj! Jag blev jättesjuk och det höll i sig längre än vad det någonsin gjort. Närstående hamnade på sjukhus, katten blev så sjuk att vi var tvungna att avliva henne och det gjorde mig så sjukt ledsen. Jag mådde dåligt länge och hade riktigt svårt att komma över det. Det hände en väldigt privat och personlig tragedi som fick mig att må så sjukt dåligt. Mitt bland all detta kaos skulle jag ordna Kaspers första kalas, och lyckat blev det.

 

December – Lilleman fyllde ett helt år, min stora älskling. Vi hade kalas för familj och massa paket blev det. Bara någon dag efter sin ett års dag så blev lilleman sjuk, han hade 41 i feber och vi fick åka in på akuten två gånger och även besöka en annan läkare innan han till slut fick bli frisk. Sen har min älskade vuxit massor och lärt sig så himla mycket nytt. Det har även varit Fredriks första månad som pappaledig. Sen var det julafton och det var hur mysigt som helst. Vi fick ju en helt underbar vit jul med massa snö som fortfarande håller i sig. Glad över att Kasper fått åka pulka och leka i snön. Riktig kyla har vi även fått!

 

En del sjukdomar och jobbiga saker som hänt. Men ändå har det varit ett helt underbart år eftersom vi fått den stora äran att få vara föräldrar till världens underbaraste kille!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0