Till dig min vän

De första åren vi hade tillsammans var helt fantastiska, vi gjorde så knäppa saker och jag älskade att umgås med dig. Skolan utan dig hade ju inte varit detsamma. Vi gjorde saker som man inte gör med vem som helst, vi pratade om saker som man inte pratar om med alla.
Sen hände något, något som fick allting att bli lite knäppt mellan oss. Det var egentligen ingen speciell händelse, det bara blev så av olika anledningar. De senaste åren har det varit lite sådär mellan oss, vi har tjafsat, bråkat, skrattat och pratat. Ett tag trodde jag att det var kört, det kändes som att vi båda gett upp. Men det kanske inte är så konstigt? Från att bo tio minuter ifrån varandra bor vi nu en bit ifrån varandra som gör att man inte kan ses direkt när man vill. Jag trodde att det var kört. Och om jag ska vara helt ärlig så hade jag nog gett upp.
Men på senare tid har saker förändrats igen. Vi har börjat prata mer, vi pratar om djupa saker igen och jag känner att jag kan vända mig till dig igen. Jag kände ett tag att du hade gett upp, trodde att du trodde att jag inte ville mer. Men nu har jag märkt att du verkligen försöker, det är skönt att vi kan prata igen och att det känns som att båda försöker lika mycket.
Det är ju egentligen inte så svårt att slänga iväg ett sms eller så om man inte lyckats prata på msn på ett bra tag. Och det tycker jag är skönt att vi båda bättrat oss med, vissa gånger iallafall. Jag tycker om att skicka spontana sms till dig och få detsamma från dig. Då känns det mer som förr, jag saknar det vi hade förut.
Jag vet att det aldrig kan bli exakt som vi hade det förut, men jag vet att vi båda kan få det till att vara riktigt bra. Och jag blir glad när jag känner att det är så nu.
Det går nämligen inte att komma ifrån att du faktiskt är min allra bästa vän, trots all skit som hänt mellan oss.
Men låt oss låta bli att förstöra mer, ok? Vi har haft våra tjafs och bråk, men vi har även lyckats lösa allting. Och det vet jag beror på att vi har vårt förflutna. Egentligen ett förflutet som inte så många kan förstå sig på.

Jag älskar dig sjukt mycket och du kommer alltid att vara min bästa vän. Vad som än händer.

Du vet vem du är.


Kommentarer
Postat av: Mamman till lilla farbror Melker.

Vad fint skrivet! Bra vänner är det bästa som finns. Jag tror kanske jag vet vem du menar, och det är jättehärligt att höra att ni fått upp kontakten igen :)! Kråååm

2009-08-30 @ 15:52:38
URL: http://normalsaltad.blogg.se/
Postat av: Amanda & Oscar

Tack, tack hälsar Oscar!

2009-08-30 @ 16:42:39
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: Ullis

Du är helt underbar ska du veta. Jag känner previs likadant. Du är den bästa vän jag någonsin har haft och jag är världens lyckligaste om vi ens kan få i närheten av den relationen vi hade förr. Jag är jätteglad att vi bestämde oss för att inte ge upp utan verkligen ge våran vänskap en ärlig chans. Du jag älskar dig och du kommer Alltid att vara en stor del av mitt liv.



(Saknar våra tokigheter) :P

2009-08-31 @ 13:20:57
URL: http://ladyfantasy88.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0