Svar på frågorna

Hur länge har ni varit ihop? Vi blev tillsammans 22/2 2006 (min 18 årsdag), förlovade oss 15/7 2006 och gifte oss 22/2 2009 (min 21 årsdag och våran 3 årsdag).

Vad arbetar du med när du inte är mammaledig? När jag blev gravid så pluggade jag till undersköterska på komvux, började med det direkt när jag tagit studenten. Förra sommaren började jag jobba på ett demensboende men blev sjukskriven i vecka 16 på grund av foglossning.

Vad gick du för program på gymnasiet? Jag gick medieprogrammet med fotografisk bild som inriktning, hade tänkt att byta till grafiskformgivning men avskydde den läraren.

Vart födde du någonstans och var du nöjd efteråt? Jag födde på Karolinska i Solna och blev efter en vecka flyttad till Danderyd. Jag är nöjd, dock strulades det lite som gav lite problem (det kan ni läsa om här).

Hur många syskon har du? Två äldre bröder, fyra och sex år äldre än jag.

Hur länge ska du vara mammaledig? Jag vet faktiskt inte. Har haft lite olika planer, men man vet aldrig vad som händer här i livet.

Du skriver ofta om att du umgås med massa vänner, men vem är egentligen din bästa vän? Oj vilken svår fråga! Den är faktiskt nästan omöjlig för mig att svara på. Jag har många bra vänner och har olika kontakt med var och en. Det finns dom som är lite extra speciella och som alltid har ett litet eget speciellt utrymme i mitt hjärta.

När flyttade du hemifrån? Första gången som jag flyttade hemifrån var jag 16, men så flyttade jag tillbaka till mamma efter ungefär ett år (jag och killen gjorde slut) sen så bodde jag med mamma lite över ett år och flyttade ihop med Fredrik när vi varit tillsammans i några månader och då var jag 18.

Hur bestämde ni att ni skulle gifta er? Fredrik gick ner på knä och friade, och jag sa förstås ja.

Hur bor ni? Vi bor i en hyreslägenhet på tredje våningen. Lägenheten är på tre rum och 85 kvadrat.

När jag läser din blogg känns det som att ni alltid är ute och hittar på saker. Tar ni det aldrig lungt på dagarna och bara är hemma? Inte speciellt ofta. Jag hatar att vara hemma själv och blir alldeles tokig. Om Fredrik är ledig så kan jag klara av att vara hemma hela dagen. Men annars så tycker jag om att hitta på saker, om ingen har tid att träffas så åker vi iväg själva och gör något.

Har ni katt? Ja, en brittisk korthårig. Vi adopterade henne från Stockholms katthem i mars 2007. Hon är född 2004 eller 2005 och kom från en vanlig familj som hade fått ändrade familjeförhållande och kunde inte ha kvar henne (hon är alltså inte en övergiven eller misshandlad katt som de flesta på katthemmet). Hon heter Mania.

Vart bor era föräldrar? Fredriks föräldrar bor i Sollentuna. Min mamma bor här i huset brevid och min pappa flyttade till himlen fem dagar efter att Kasper föddes.

Ska ni skaffa fler barn? Jadå.

Vad jobbar din man med och hur gammal är han? Han jobbar i butik och är 26 år.

Vad ska ni göra i Finland? Hälsa på min släkt.

Om du fick chansen att vara mer utan Kasper på dagarna, skulle du ta den chansen då? Nej, jag älskar att ha med mig honom på dagarna och hitta på saker. Det är ju ändå för hans skull som jag är mammaledig. De få gångerna som jag rört mig ute utan honom så känns det riktigt tomt och tråkigt.

Har Kasper sovit borta nån natt? Ja en gång. Hemskt det var att vakna på morgonen..

Vem är det som bestämmer hemma hos er? Kasper och katten.

Har du haft en annan blogg tidigare? Tänkte eftersom den här heter laurasnya. Ja jag hade en annan blogg tidigare. Men så fick jag fnatt en dag och raderade hela bloggen (tyvärr). Det var lite saker och ting som inte var riktigt bra då så därför tog jag bort den.

Har ni både förlovningsringen och vigselringen på er? Jag har båda ringarna på fingret men Fredrik har bara vigselringen. Vi tyckte inte att det såg så snyggt ut när han hade två ringar på samma finger, så hans förlovningsring hänger här hemma på en lampa :P

Tack för alla frågor! Hoppas ni har lärt er någon nytt. Haha.

P.S. Fick även lite frågor av Erica som var lite opassande att skriva om här i bloggen ;) Vi får ta dom frågorna privat vännen :P



Kommentarer
Postat av: Mad

Ja det är crazybananas!

2009-08-01 @ 12:31:46
URL: http://mamamad.se
Postat av: ISa

det var synd xP

2009-08-01 @ 13:10:01
URL: http://issanempaaan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack! Den e tagen vid stranden i Ängelholm, Skåne :)

2009-08-01 @ 15:43:35
URL: http://skuggis.blogg.se/
Postat av: sandra

Ja det är faktiskt riktigt gott med rostbiffsrulle. :) Nu ska jag kika lite i din blogg för att ta reda lite på vad du är för en prick. ;)

2009-08-01 @ 17:30:04
URL: http://lillamysan.blogspot.com/
Postat av: Vi plus livet - Blivande tvåbarnsmamma

sv: Ja, den är faktiskt fruktansvärt skön för de där dagarna man känner för något som sitter lite lösare men som inte ser ut som ett tält =)

Hoppas att du får en fin lördagkväll!

2009-08-01 @ 19:03:32
URL: http://vipluslivet.blogg.se/
Postat av: Moa

Vad trevligt att få veta lite mer om dig/er :)

2009-08-01 @ 19:39:39
URL: http://battlecry.blogg.se/
Postat av: erica

hahaha jag ställer ju frågorna alla undrar men ingen vågar ställa, hahaha ;)

Hmm bästa vän trodde jag va klockren på den frågan :P mihi :)

Saknar dig stumpan nu kommer vi inte ses på läänge :( inget att göra då :( tråååkigt..

Puss på snippan ;)

2009-08-02 @ 09:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0