Långfredag och 100 års dag

Trodde att den här dagen skulle bli riiiiktigt seg, inte bara för att den heter långfredag men för att Fredrik skulle börja jobba 14 och sluta först 22.30. Jag och Kasper har varit ute på promenad som vanligt och dagen har faktiskt gått riktigt fort. När vi kom hem så läste vi lite böcker som han tyckte var roliga att ta på och kolla på bilderna och så fick jag till och med städa. Han älskar när dammsugaren är igång så det var lungt. Det är helt sjukt hur mycket skit det blir på golven när man tar in vagnen.. Och våran vagn får ju inte plats i hallen så vi får ju köra in den i vardagsrummet, och eftersom vi är på sånna långpromenader varje dag så är inte hjulen speciellt rena. Och igår var det ju ganska slaskigt och geggit ute så när allt det hade torkat på hjulen så följde ju det med in.. Suck. Någon som har något bra tips på hur jag slipper massa stenar och annat skit på golvet?

Ikväll så har jag suttit och kollat lite på Talang och sedan på Singing Bee där de tävlande var kändisar, synd bara att Hasse Aro åkte ut så tidigt. Kasper gick och la sig redan vid 20.30. Han har ju fått en ny vana då han lägger sig runt den tiden och vaknar inte förrän 7-8 nästa morgon för att gå upp. Duktig pojke det, så nu slipper Fredrik gå upp och mata honom på nätterna. Och när han sen vaknar på morgonen är han på jättegott humör, han ropar till (inget skrik, utan han ropar efter oss fint) för att säga att han är vaken och då går jag in till honom, säger god morgon, drar upp rullgardinen och sätter på hans mobil så ligger han snällt där och pratar och dansar med sin mobil under tiden jag fixar hans mat. Om han vaknar 8 så har jag oftast gått upp innan honom, men de gånger han vaknar 7 får han väcka mig :P Det är riktigt skönt att han har ordentliga sovrutiner redan nu.

Vet ni förresten vad det är som har 100 års dag idag? Idag är det faktiskt hundra år sedan bananerna för första gången kom till Sverige. Den du ;)

Fredrik hann med ett tidigt tåg så han kommer hem redan om ungefär en kvart :D Åh så skönt! Har varit riktigt avis på alla som fått börja fira påsken med sin älskade idag, men imorrn så ska vi fira påsken :) Påskmat, påskgodis och familjemys.

Får väl även jag passa på att önska er alla en trevlig påsk!



Kommentarer
Postat av: Ruby och Milo

haha ja. vagnen är ganska ful tycker jag men snygg på ngt sätt:P men framför allt PRAKTISK! Vi hade eller har kvar våran jogger och det är världens minsta varukorg liten suflett liten liggdel sittdelen går inte att vända... men snygg:P haha

2009-04-11 @ 09:09:05
URL: http://rubykanoby.blogg.se/
Postat av: Madde

Du, jag tror tamejsjutton också att jag kommer träffa Jessica på Tisdag, men det gör inte så mycket hon är ju alltid go att träffa liksom :)



Har ni kommit på hur ni ska åka in till båten imorrn föresten?



2009-04-11 @ 10:21:49
URL: http://normalsaltad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0