Effektivitet

God dag

Vi lämnade ju inte landet för en speciellt lång tid :P Vi åkte ju bara på en mysig kryssning med Viking Line. Jag, Fredrik och Kasper. En riktigt trevlig familjestund. Vi åt massa gott, umgicks och shoppade lite.

Kasper tyckte det var riktigt spännande, det fanns ju så mycket nytt att se.
Massa lampor, färger och allt annat spännande.

Jag och Fredrik shoppade det som de flesta köper när de åker båt :P Alltså sprit. Kasper fick en sak också, vet dock inte vad det heter :P Men en sån där låda som man ska stoppa in klossar i och så ska de matcha rätt symbol. En sån riktigt läcker från Brio. Kanske är snäll och fotar den sen :P
Vi passade förstås på att äta på buffén så man slapp gå hungrig :) Hur mysigt som helst hade vi det!

Idag har jag känt mig effektiv trots att jag känner mig lite hängig. Innan klockan ens var mycket hade jag hunnit diska allt det som vi använde till påskmiddagen i lördags, varit på en promenad, handlat, matat Kasper flera gånger, lekt med Kasper och bakat bröd. Eftersom det har varit långhelg nu så fanns det ju ingen bra bröd i affären så då fick jag ta och baka egen. Men det finns väl inget godare än hembakat bröd? Vi får hoppas det i allafall.

Vet inte riktigt vad det är men känner mig lite hängig idag, riktigt trött och seg. Kanske var det en så påfrestande kryssning? :P I och för sig så fick vi ju gå upp kvart över fyra igår för att hinna med båten. Och eftersom det var så tidigt på morgonen så förstod vi att Kasper inte skulle vara så pigg på att gå upp. Så istället för att väcka våran stackars sovande bebis så lyfte vi bara in honom i vagnen och åkte iväg. Självklart så vaknade han eftersom han är så lättväckt :P Men han låg så otroligt snällt i vagnen och verkade lite förvirrad. När vi sen klev på tåget så bytte vi om på honom och gav honom frukost. Och han var riktigt nöjd och tyckte att resan in till hamnen var riktigt spännande. På tåget efter frukost fick han ju titta ut genom fönstret och sen när han skulle åka i vagnen fick han sitta upp så han fick se allt.

Resten av dagens planer är väl inte så speciella. Det var tänkt att det skulle bli picknick med hela gänget idag, men eftersom vädret inte var det bästa så blev det inställt. Och sen kom det önskningar om fika hemma hos mig men eftersom jag känner mig så konstig så blir det inte heller av :P Men vi får ta och ses nån annan dag :)

Usch så trött jag vart, men inte riktigt så att jag kan gå och ta en tupplur. Tror inte min käraste Mini B skulle uppskatta det.

Jag är i allafall glad att helgen snart är över. Om det hade varit så att Fredrik alltid var ledig på hlger så hade jag ju förstås velat att det alltid var helg :P Men nu så var han ledig bara lördag och söndag. Tycker inte om sånna här långhelger, ställen stänger tidigt, man får ingen post och det mesta är dött. Skönt att återgå till den normala vardagen igen!

Men ni får ha en fortsatt trevlig måndag och sista helgdag!
Men deppa inte, bara fyra dagar till nästa helg.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Mysigt att komma bort lite!!

2009-04-13 @ 15:16:40
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: Madde

SötKasper juuu :)!

Förlåt gumman att jag inte är så social längre, har sketa dåligt samvete..Nu bor jag ju här på gården liksom och hur trevlig blev jag då på en skala liksom.. Hoppas det här är över snart i alla fall, så kan vi börja luncha igen och bara träffas å prata skit & gå våra "operation få bort hull från kroppen" promenader :)



Hoppas du inte är less på mig eller nått, som sagt.. Förlåt att jag är tråkig!



Kram

2009-04-13 @ 21:23:19
URL: http://normalsaltad.blogg.se/
Postat av: Madde

Uuh jamen endå. Du är så snäll gumman.. vi måste ta igen allt när den här klumpen klumpat sig ut ur mig. Fick föresten ingen igångsättning när Jessica ringde igår.. men om inget hänt på fredag så ska hon ringa och boka en till nästa vecka eftersom man ju inte får gå över 42+0. Gaah jag hoppas dom säger att dom har en på fredag till övers då.



Sen hörrududu :) Seth och jag babblade lite igår, det skulle ju vara skitmysigt och grilla på någon av våras baksida någon dag/helg framöver när det är fint väder, sen funderar vi på att köpa sånt där du vet badmintonset så kan man lira lite sånt också hihi, eller vad tycker du :) ?



STOOOR kram, och tack återigen för att du finns och förstår!

2009-04-15 @ 15:33:41
URL: http://normalsaltad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0