Suck, suck och suck

Varför denna positiva rubrik som det första för veckan? Jo.. I veckan måste jag plugga :( Jag har prov i Människa socialt och kulturellt på fredag och måste därför börja plugga idag. Vill ju inte plugga allting på en och samma dag så därför försöker jag att plugga lite varje dag.. Men det är ju fortfarande skit. Har ju inte behövt plugga på flera evckor eftersom jag gjort klart alla mina arbeten..
Har prov den här veckan och nästa vecka.. Sen har jag uppehåll i en vecka och sen har jag två prov på raken igen. Och sen är skolan slut. Inte så lätt att försöka tänka på den dagen då skolan är slut eftersom jag har så många prov :P Det provet som är den här veckan och nästa vecka är jag inte sååå orolig för. Läraren i de ämnena är väldigt schyst. Läraren i de två sista proven.. Hon är ett monster som hatar människor.
Kanske ska försöka tänka lite mer positivt så att det går lättare att göra proven och att plugga till dem? :P

Idag har älsklingen en annorlunda dag mot vad vi är vana vid. Han började redan 07.00, men slutar redan 15.00. Kommer vara skit konstigt att han kommer hem så tidigt.. Jag ät ju van vid att han kommer hem vid 18-19 eller först vid midnatt. Och när han kommer hem 18-19 så ser jag ju alltid till att middagen är klar när han kommer hem. Men idag blir det lite för tidigt att fixa middag till när han kommer hem. Men mysigt är det i alla fall :) Och imorgon jobbar han 12-22.25, så då blir det ingen middag alls. Får se om jag ska käka hos min mamma då, hon brukar få mig att komma dit när Fredrik jobbar eftersom jag annars inte käkar någon middag.

Igår kom vi på att vi bara har en bilbarnsstol, och vi behöver ju två. För många månader sen så sa en av älsklingens mostrar att hon hade en som vi kunde låna. Så igår messade älsklingen henne och kollade om det fortfarande gällde, och det gjorde det som tur var. Vi skulle även få låna en babysitter (vi har redan en nyköpt babysitter) så då kan man ha den lånade babysittern hos min mamma.
Måste även åka iväg och köpa en amningsbh.. Vart hittar man en i rätt storlek och till vettigt pris?

Men nu.. Ska försöka kolla igenom vad som ska komma på provet.. Suck som sagt.

Men men.. Trevlig måndag på er alla :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0