Såg värsta kändisen idag

Precis hemkommen från MVC, och kan man vara gladare än vad jag är nu? Jag slipper gå på täta kontoroller :D Mitt blodtryck låg på 125/70!! Fatta vad lågt. Haha. Min kropp är bra konstig. Innan jag vart gravid hade jag lågt blodtryck och för nån vecka sen låg den på 180/85 och då var det raka vägen in på förlossningen några gånger. Och nu från ingenstans så är det lågt! Barnmorskan vart jätteförvånad och skrattade och sa att hon först trodde att apparaten var sönder :P Så nu gäller det att hålla ett lungt tempo och vara hemma och ta det lungt så att blodtrycket inte blir högt igen. När vi skulle boka in en ny tid frågade hon om det passade på måndag om två veckor. Och då vart jag helt förvånad! Herregud, jag är ju van vid att springa där flera gånger i veckan, så det är ju mitt liv! Vad ska jag nu ta mig till? :P Jag som till och med köpte månadskort för att kunna åka dit ofta :P Kommer ju sakna min barnmorska :P Hehe. Skule förstås ringa om jag kände att något var det minsta konstigt. Så alla värden var bra idag och bebisen mådde toppen :) Den fick ett litet ryck när vi skulle lyssna på hjärtljuden också :P

Annars? Såg värsta kändisen på bussen hem. Ingen av er har säkert kollat på programmet "Vem vet mest?" som kommer på tvåan. Men i allafall så kollade jag och syrran på hela veckans repriser igår och då var det en man där från Märsta som var och tävla, och det var honom jag såg idag :P Lokalkändis :P

Katten fick lite panik nyss. Igår när jag lagade mat så blev det lite mycket i formen så det rann ut grädde och mjölk i ugnen, och jag tänkte tvätta ugnen imorrn. Visste ju inte att älsklingen skulle använda ungen idag.. Så det började ryka som fan och man såg typ inget i lägenheten.. Så katten trodde det brann och började skrika. Så nu går vi runt här bland rök och försöker hitta varann.. Nästan så illa vart det faktiskt :P
Älskling håller på att laga mat. Blir klyftpotatis, oxfile och bearnaisesås :) Värsta lyx ;)

I helgen pratade jag och älsklingen om glögg, och då sa han att han verkligen skulle kämpa för att få årets glögg och att han skulle till Systemet så fort den kom eftersom den oftast tar slut så fort. Och idag så läste jag nyheterna och såg att den hade kommit idag, så när älsklingen fick veta det så åkte vi dit innan vi skulle på MVC. Jag köpte en flaska till mamma som present för att hon är så snäll och så köpte älsklingen tre flaskor. Han sa att han kunde spara en flaska till nyår så skulle jag få smaka lite då när bebisen kommit ut :) Är väl inte så ledsen över att inte få dricka det, har nämligen aldrig tyckt om glögg med alkohol. Det smakar hemskt och ångar upp i ögonen så man får panik :P Jag föredrar glögg från Ica som är helt utan alkohol :) Hoppas älsklingen tycker om den här i allafall, den skulle smaka blåbär. Han skulle testa den redan ikväll så han kunde berätta till alla på jobbet imorrn hur den var.

Nu är det mat för min del när som helst :)
Ha en trevlig kväll så hörs vi.

Hej

Kommentarer
Postat av: kakan

hdu jag håller med dig ica glögg is the shit:) oskar hälsar;P

2008-11-03 @ 22:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0